1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


УХВАЛА
ТРЕТЬОЇ КОЛЕГІЇ СУДЦІВ ПЕРШОГО СЕНАТУ КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Буткевича Віталія Юрійовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) положення частини двадцятої статті 86 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-VII
м. Київ
12 квітня 2018 року
№ 75-3(І)/2018
Справа № 3-97/2018 (4523/17)
Третя колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України у складі:
Литвинова Олександра Миколайовича - головуючого, доповідача,
Кривенка Віктора Васильовича,
Саса Сергія Володимировича,
розглянула на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Буткевича Віталія Юрійовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) положення частини двадцятої статті 86 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-VII (Відомості Верховної Ради України, 2015 p., № 2-3, ст. 12) зі змінами.
Заслухавши суддю-доповідача Литвинова О.М. та дослідивши матеріали справи, Третя колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України
установила:
1. Буткевич В.Ю. звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням розглянути питання щодо відповідності Конституції України (конституційності) положення частини двадцятої статті 86 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-VІІ зі змінами (далі - Закон № 1697).
Відповідно до положення частини двадцятої статті 86 Закону № 1697 у редакції Закону України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2014 року № 76-VIII (далі - Закон № 76) умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури визначаються Кабінетом Міністрів України. За пунктом 1 розділу III "Прикінцеві положення" Закону № 76 оспорюване положення набрало чинності з 25 квітня 2015 року, а згідно з пунктом 16 цього розділу Кабінет Міністрів України було зобов'язано у місячний строк забезпечити прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації Закону № 76.
Постановою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 3 квітня 2017 року, що є остаточною і не підлягає оскарженню, скасовано постанову Рівненського міського суду Рівненської області від 27 травня 2016 року та прийнято нове судове рішення, яким відмовлено у задоволенні позову Буткевича В.Ю. про перерахунок пенсії з огляду на таке: на момент подання ним заяви про перерахунок пенсії відповідно до Закону № 1697 втратили чинність положення статті 50-1 Закону України "Про прокуратуру" від 5 листопада 1991 року № 1789-ХІІ зі змінами (далі - Закон № 1789), якими встановлювалися умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури; положення частини двадцятої статті 86 Закону № 1697 не позбавляє Буткевича В.Ю. права на перерахунок пенсії, який був йому гарантований статтею 50-1 Закону № 1789 при призначенні пенсії, проте визначення умов та порядку перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури покладено на Кабінет Міністрів України; на момент звернення позивача щодо перерахунку пенсії Кабінет Міністрів України не видав відповідного нормативно-правового акта.
Суб'єкт права на конституційну скаргу вважає, що застосування положення частини двадцятої статті 86 Закону № 1697 призвело до суттєвого обмеження права працівників прокуратури "на отримання гідного рівня пенсійного забезпечення", що "свідчить про втрату прокурорами-пенсіонерами права на перерахунок пенсії та нарахування її у визначених законодавством розмірах".
Автор клопотання наголошує, що "неприйняття Кабінетом Міністрів України нормативно-правового акта, який би визначав умови та порядок перерахунку пенсій працівникам прокуратури", є порушенням статті 19 Конституції України і не може бути підставою для відмови у такому перерахунку. Суб'єкт права на конституційну скаргу вважає, що порядок перерахунку пенсій регулюється Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", який має застосовуватись судом як закон, що регулює подібні правовідносини.

................
Перейти до повного тексту