1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


УХВАЛА
ПЕРШОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ ДРУГОГО СЕНАТУ КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Ярошенко Олени Миколаївни щодо відповідності Конституції України (конституційності) положення частини двадцятої статті 86 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-VІІ зі змінами
м. К и ї в
4 квітня 2018 року
№ 7-1(ІІ)/2018
Справа №3-116/2018 (4725/17)
Перша колегія судців Другого сенату Конституційного Суду України у складі:
Шаптали Наталі Костянтинівни (секретар колегії) - головуючої, доповідача,
Запорожця Михайла Петровича,
Мойсика Володимира Романовича,
розглянула на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Ярошенко Олени Миколаївни щодо відповідності Конституції України (конституційності) положення частини двадцятої статті 86 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-VII (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 2-3, ст. 12) зі змінами.
Заслухавши суддю-доповідача Шапталу Н.К. та дослідивши матеріали справи, Перша колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України
установила:
1. Ярошенко Олена Миколаївна звернулася до Конституційного Суду України з клопотанням визнати таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним), положення частини двадцятої статті 86 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-VІІ зі змінами (далі - Закон), за яким умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури визначаються Кабінетом Міністрів України.
Вказане положення Закону, на думку Ярошенко О.М., не відповідає вимогам частини першої статті 8, частинам другій, третій статті 22, частинам першій, третій статті 46 Основного Закону України.
Стверджуючи про неконституційність положення частини двадцятої статті 86 Закону, автор клопотання зазначає, що "шляхом виключення із закону положень", які регулювали умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури, законодавець обмежив зміст права на пенсійне забезпечення та його гідний рівень і порушив принцип правової визначеності.
В обґрунтування своїх доводів Ярошенко О.М. наводить положення Основного Закону України, рішення Конституційного Суду України, у яких викладено юридичну позицію щодо правової визначеності як складової принципу верховенства права, недопустимості звуження змісту й обсягу існуючих прав ісвобод та позицію, за якою певні категорії громадян України потребують додаткових гарантій соціального захисту з боку держави. Крім того, в конституційній скарзі міститься посилання на деякі міжнародні акти, у яких визначено підходи щодо організації діяльності органів прокуратури.
2. Вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі, Перша колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України виходить з такого.
2.1. Згідно із Законом України "Про Конституційний Суд України" у конституційній скарзі зазначаються обґрунтування тверджень щодо неконституційності закону України (його окремих положень) із зазначенням того, яке з гарантованих Конституцією України прав людини, на думку суб'єкта права на конституційну скаргу, зазнало порушення внаслідок застосування закону; відомості про документи і матеріали, на які посилається суб'єкт права на конституційну скаргу, із наданням копій цих документів і матеріалів (пункти 6, 7 частини другої статті 55).
Відповідно до абзацу першого частини першої статті 77 Закону України "Про Конституційний Суд України" конституційна скарга вважається прийнятною, зокрема, за умов її відповідності вимогам, передбаченим статтею 55 цього закону.

................
Перейти до повного тексту