- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним зверненням Ваца Олексія Івановича щодо офіційного тлумачення положень статті 10, частини другої статті 35 Закону України "Про місцеві вибори" у взаємозв'язку з положеннями статті 38 Конституції України, статті 10 Закону України "Про вибори народних депутатів України", частини першої статті 10 Закону України "Про вибори Президента України"
м. Київ 13 липня 2016 року № 53-у/2016 |
Справа № 2-34/2016 |
Конституційний Суд України у складі суддів:
Бауліна Юрія Васильовича - головуючого,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Гультая Михайла Мирославовича,
Запорожця Михайла Петровича,
Касмініна Олександра Володимировича,
Колісника Віктора Павловича,
Кривенка Віктора Васильовича,
Литвинова Олександра Миколайовича - доповідача,
Мельника Миколи Івановича,
Мойсика Володимира Романовича,
Саса Сергія Володимировича,
Сліденка Ігоря Дмитровича,
Тупицького Олександра Миколайовича,
Шаптали Наталі Костянтинівни,
Шевчука Станіслава Володимировича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним зверненням Ваца Олексія Івановича щодо офіційного тлумачення положень статті
10, частини другої статті
35 Закону України
"Про місцеві вибори" від 14 липня 2015 року № 595-VIII (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 37 - 38, ст. 366) зі змінами у взаємозв'язку з положеннями статті
38 Конституції України, статті
10 Закону України
"Про вибори народних депутатів України" від 17 листопада 2011 року № 4061-VI (Відомості Верховної Ради України, 2012 р., № 10-11, ст. 73) зі змінами, частини першої статті
10 Закону України
"Про вибори Президента України" від 5 березня 1999 року № 474-XIV (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 14, ст. 81) зі змінами.
Заслухавши суддю-доповідача Литвинова О.М. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
установив:
Згідно зі статтею
10 Закону
№ 595 право висування кандидатів належить громадянам України, які мають право голосу (перше речення); це право реалізується громадянами України відповідно через республіканські в Автономній Республіці Крим, обласні, районні, міські, районні у містах організації політичних партій або шляхом самовисування відповідно до цього закону (друге речення).
За частиною другою статті
35 Закону
№ 595 право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, в тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради реалізується виборцями у відповідних багатомандатних виборчих округах через місцеві організації партій у порядку, передбаченому цим законом (абзац перший); право висування кандидатів у депутати сільських, селищних рад реалізується виборцями в одномандатних виборчих округах через місцеві організації партій або шляхом самовисування у порядку, передбаченому цим законом (абзац другий); право висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости реалізується виборцями у відповідних єдиних одномандатних виборчих округах через місцеві організації партій або шляхом самовисування у порядку, передбаченому цим законом (абзац третій).
Необхідність в офіційному тлумаченні наведених положень Закону
№ 595 суб'єкт права на конституційне звернення обґрунтовує наявністю неоднозначного, як він вважає, застосування положень статті
38 Конституції України парламентом, який у Законі
№ 4061 та Законі
№ 474 передбачив "конституційне право громадян обирати шляхом самовисування своєї кандидатури", а в Законі
№ 595 зазначив, що "це право в частині можливості самовисування кандидатів в депутати обласних та міських рад скасовано".
Автор клопотання стверджує, що внаслідок такої діяльності Верховної Ради України було порушено його право вільно обирати і бути обраним до органів місцевого самоврядування, яке гарантується статтею
38 Основного Закону України .
2. Конституційний Суд України, розглядаючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі у зв'язку з прийняттям Першою колегією суддів Конституційного Суду України Ухвали від 5 липня 2016 року про відмову у відкритті конституційного провадження у цій справі, виходить з такого.
................Перейти до повного тексту