- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним зверненням Галіча Ігоря Петровича щодо офіційного тлумачення положень статті 68, пункту "б" частини четвертої статті 84 Земельного кодексу України
м. Київ 15 червня 2016 року № 44-у/2016 |
Справа № 2-27/2016 |
Конституційний Суд України у складі суддів:
Бауліна Юрія Васильовича - головуючого,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Гультая Михайла Мирославовича,
Запорожця Михайла Петровича,
Касмініна Олександра Володимировича,
Колісника Віктора Павловича,
Кривенка Віктора Васильовича,
Литвинова Олександра Миколайовича,
Мойсика Володимира Романовича,
Саса Сергія Володимировича,
Тупицького Олександра Миколайовича,
Шаптали Наталі Костянтинівни - доповідача,
Шевчука Станіслава Володимировича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним зверненням Галіча Ігоря Петровича щодо офіційного тлумачення положень статті
68, пункту "б" частини четвертої статті
84 Земельного кодексу України.
Заслухавши суддю-доповідача Шапталу Н.К. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
установив:
1. Суб'єкт права на конституційне звернення - Галіч І.П. - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням дати офіційне тлумачення положень статті
68, пункту "б" частини четвертої статті
84 Земельного кодексу України (далі - Кодекс), за якими до земель залізничного транспорту належать землі смуг відведення залізниць під залізничним полотном та його облаштуванням, станціями з усіма будівлями і спорудами енергетичного, локомотивного, вагонного, колійного, вантажного і пасажирського господарства, сигналізації та зв'язку, водопостачання, каналізації; під захисними та укріплювальними насадженнями, службовими, культурно-побутовими будівлями та іншими спорудами, необхідними для забезпечення роботи залізничного транспорту (стаття
68); до земель державної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать землі під державними залізницями, об'єктами державної власності повітряного і трубопровідного транспорту (пункт "б" частини четвертої статті
84).
Необхідність в офіційному тлумаченні наведених положень
Кодексу суб'єкт права на конституційне звернення обґрунтовує неоднозначним їх застосуванням судами України, які, на його думку, по-різному розуміють "порядок набуття права постійного користування" землями залізничного транспорту та підстави виникнення такого права, а саме: в одних випадках суди України констатують, що "землі залізничного транспорту не можуть передаватись у власність", в інших - стверджують, що такі землі не підлягають передачі "в оренду" та не можуть передаватися у "постійне користування". На підтвердження своєї позиції Галіч І.П. долучив до конституційного звернення копії відповідних судових рішень.
Автор клопотання вказує, що неоднозначне застосування судами України положень, щодо офіційного тлумачення яких він звернувся до Конституційного Суду України, призвело до порушення його конституційних прав та свобод.
2. Конституційний Суд України, вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі у зв'язку з прийняттям Першою колегією суддів Конституційного Суду України Ухвали від 2 червня 2016 року про відмову у відкритті конституційного провадження у цій справі на підставі пунктів 2, 3 статті
45 Закону України "Про Конституційний Суд України" , виходить з такого.
2.1. Згідно із
Законом України "Про Конституційний Суд України" у конституційному зверненні зазначаються статті (окремі положення)
Конституції України або закону України, тлумачення яких має бути дано Конституційним Судом України, та обґрунтування необхідності в офіційному тлумаченні положень Конституції України або законів України (пункти 3, 4 частини другої статті
42).
Конституційний Суд України, дослідивши конституційне звернення та долучені до нього матеріали, дійшов висновку, що автор клопотання, порушуючи питання щодо офіційного тлумачення положень статті
68, пункту "б" частини четвертої статті
84 Кодексу , навів їх зміст, проте не конкретизував, що саме в них є незрозумілим і потребує офіційного тлумачення. Це дає підстави стверджувати, що суб'єкт права на конституційне звернення не визначив предмета тлумачення.
................Перейти до повного тексту