- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
РАДА СУДДІВ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
Відповідно до статті
43 Конституції України держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду трудової діяльності, реалізовує програми професійно-технічного навчання, підготовки й перепідготовки кадрів відповідно до суспільних потреб. Кожен має право на належні, безпечні та здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом.
Статтею
33 Закону України від 16 грудня 1993 року
№ 3723-XII "Про державну службу" встановлено, що оплата праці державних службовців повинна забезпечувати достатні матеріальні умови для незалежного виконання службових обов'язків, сприяти укомплектуванню апарату державних органів компетентними й досвідченими кадрами, стимулювати їх сумлінну та ініціативну працю.
Законом України від 14 жовтня 2014 року
№ 1697-VII "Про прокуратуру" частину першу статті
144 Закону
"Про судоустрій і статус суддів" доповнено абзацом другим такого змісту: "При цьому розмір посадового окладу працівника апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, установлюється в розмірі 30 відсотків посадового окладу судді місцевого суду. Посадові оклади працівників апарату суду, посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців, установлюються з коефіцієнтом 1,3 пропорційно посадовим окладам працівників апарату суду, посади яких віднесені до попередньої категорії посад державних службовців".
Така ж норма передбачена й Законом України від 12 лютого 2015 року
№ 192-VIII "Про забезпечення права на справедливий суд".
На сьогодні питання оплати праці працівників судів регулюється статтею
147 Закону України
"Про судоустрій і статус суддів" та постановою Кабінету Міністрів України від 09 березня 2006 року
№ 268 "Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів" зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 року
№ 644. Зазначеними змінами затверджено нові схеми посадових окладів працівників апаратів судів усіх рівнів.
Верховною Радою України 10 грудня 2015 року прийнято новий Закон України
№ 889-VIII "Про державну службу", який набирає чинності 01 травня 2016 року.
У розділі XI "Прикінцеві та перехідні положення" зазначеного
Закону передбачено внесення змін до Закону України
"Про судоустрій і статус суддів" , зокрема шляхом виключення абзацу другого частини першої статті
147, чим фактично скасовується законодавче регулювання мінімальних розмірів посадового окладу працівників апаратів судів.
Згідно зі статтею
50 Закону України від 10 грудня 2015 року
№ 889-VIII "Про державну службу" на державу покладається обов'язок забезпечити достатній рівень оплати праці державних службовців для професійного виконання посадових обов'язків, заохочувати їх до результативної, ефективної, доброчесної та ініціативної роботи.
При цьому відповідно до частини третьої статті
51 зазначеного
Закону схема посадових окладів на посадах державної служби визначається щороку Кабінетом Міністрів України під час підготовки проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік.
Згідно з частиною третьою статті
113 Конституції України Кабінет Міністрів України як вищий орган у системі органів виконавчої влади у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до
Конституції та законів України.
Частиною другою статті
22 Основного Закону України встановлено, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод людини й громадянина.
Скасування Законом України від 10 грудня 2015 року
№ 889-VIII "Про державну службу" регулювання мінімальних розмірів посадового окладу працівників апаратів судів шляхом виключення абзацу другого частини першої статті
147 Закону України
"Про судоустрій і статус суддів" і віднесення питання щодо врегулювання розмірів посадових окладів працівників апарату судів до повноважень Кабінету Міністрів України через затвердження ним щороку схеми посадових окладів (частина третя статті
51 Закону) фактично звужує зміст та обсяг прав зазначених працівників, оскільки допускає можливість рішенням Уряду встановити посадові оклади менші, ніж це передбачено абзацом другим частини першої статті
147 Закону України
"Про судоустрій і статус суддів" .
Крім того, пунктом 18 частини третьої статті
3 Закону України від 10 грудня 2015 року
№ 889-VIII "Про державну службу" передбачається, що дія цього
Закону не поширюється на працівників патронатних служб.
Відповідно до частини першої статті
92 Закону до посад патронатної служби належать, зокрема, посади помічників та наукових консультантів суддів Конституційного Суду України, помічників суддів.
Так, статус помічника судді визначається у тому числі Законом України
"Про державну службу" , тобто помічник судді є державним службовцем.
................Перейти до повного тексту