- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
РАДА СУДДІВ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
Заслухавши та обговоривши інформацію голови Комітету бюджетного планування, фінансового та матеріально-технічного забезпечення Ради суддів України Моніча Б. С. щодо аналізу оплати праці працівників апаратів судів у 2014 році, розглянувши звернення Господарського суду Одеської області від 19.02.2015, Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 19.02.2015, Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 03.02.2015, судді господарського суду Донецької області Колесника Р. М. від 10.11.2014, Сватівського районного суду Луганської області від 05.11.2014 та від 06.02.2015, Рада суддів України
встановила:
Рішенням Ради суддів України від 08.08.2014 № 7 затверджено орієнтовний план роботи Ради суддів України на друге півріччя 2014 року, пунктом 20 якого передбачено проведення аналізу стану оплати праці працівників апаратів судів у 2014 році.
Проведеним аналізом встановлено, що схеми окладів працівників судів за категоріями посад передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.2006
№ 268 "Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів" (у редакції
постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2007 № 700), де вони встановлені для окремої спеціалізації судів та за відповідними групами областей (додатки 44 - 47).
Умови оплати праці, затверджені цією
постановою, застосовуються з 1 травня 2007 року.
Крім того, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 06.02.2008
№ 34 з 1 лютого 2008 року здійснено підвищення посадових окладів згідно із затвердженими схемами на 45 відсотків.
Після цього схеми посадових окладів працівників апаратів судів та інших державних службовців не переглядались. Розмір посадового окладу більшості посад апаратів судів та інших державних службовців не досягає навіть розміру мінімальної заробітної плати.
Як наслідок, розміри заробітної плати співмірних посад працівників апаратів судів є надзвичайно диференційованими, так як відсутність перегляду схем посадових окладів державних службовців на державному рівні нівелює такі складові заробітної плати як оклад, вислуга, ранг стимулюючими виплатами.
Разом з тим, Законом України від 14.10.2014
№ 1697-VII "Про прокуратуру" внесено зміни до частини першої статті
144 Закону України
"Про судоустрій і статус суддів" шляхом її доповнення абзацом другим такого змісту: "При цьому розмір посадового окладу працівника апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, установлюється в розмірі 30 відсотків посадового окладу судді місцевого суду. Посадові оклади працівників апарату суду, посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців, установлюються з коефіцієнтом 1,3 пропорційно посадовим окладам працівників апарату суду, посади яких віднесені до попередньої категорії посад державних службовців". Зазначена норма набрала чинності і на теперішній час її дія не зупинена та не скасована.
При цьому, згідно з частиною другою пункту 13 розділу XIII Закону України
"Про прокуратуру" Кабінет Міністрів України у двомісячний строк з дня, наступного за днем опублікування цього
Закону, має внести на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законодавчих актів у відповідність із цим
Законом, у тому числі з метою забезпечення збільшення видатків Державного бюджету України на оплату праці працівників апаратів судів та встановлення їм посадових окладів у розмірі, не меншому за передбачені Законом України
"Про судоустрій і статус суддів" .
Умови оплати праці державних службовців, розміри їх посадових окладів, надбавок, доплат і матеріальної допомоги визначаються Кабінетом Міністрів України відповідно до абзацу сьомого статі
33 Закону України
"Про державну службу" .
Частиною другою статті
6 Конституції України визначено, що органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією
Конституцією межах і відповідно до законів України.
За змістом частини третьої статті
113 Конституції України Кабінет Міністрів України, як вищий орган у системі органів виконавчої влади, у своїй діяльності керується цією
Конституцією та законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до
Конституції та законів України.
Незважаючи на вищевикладені положення
Конституції України та Законів України, схеми посадових окладів працівників апаратів судів Кабінетом Міністрів України до цього часу не переглянуті.
Абзацом другим частини першої статті
147 цього
Закону також передбачено, що розмір посадового окладу працівника апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, установлюється в розмірі 30 відсотків посадового окладу судді місцевого суду. Посадові оклади працівників апарату суду, посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців, установлюються з коефіцієнтом 1,3 пропорційно посадовим окладам працівників апарату суду, посади яких віднесені до попередньої категорії посад державних службовців.
ДСА України зверталася до Міністерства соціальної політики України з пропозицією про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006
№ 268 "Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів" щодо встановлення нових посадових окладів працівникам апаратів судів, враховуючи, зокрема, необхідність приведення положень названої постанови до норм законодавства з часу набуття чинності Законом України від 14.10.2014
№ 1697-VII "Про прокуратуру".
................Перейти до повного тексту