1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 січня 2015 року
м. Київ
справа № 800/470/14
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
головуючого судді-доповідача Конюшка К.В.
суддів Гончар Л.Я.
Розваляєвої Т.С.
Цуркана М.І.
Черпіцької Л.Т.
за участю:
секретаря Левіної А.А.
позивача: неприбуття
представника відповідача: Гуцала Д.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_6 до Президента України Порошенка Петра Олексійовича про визнання протиправним та скасування розпорядження, поновлення на роботі,
ВСТАНОВИВ:
У жовтні 2014 року ОСОБА_6 звернувся до Вищого адміністративного суду України із позовною заявою до Президента України Порошенка Петра Олексійовича про визнання протиправним та скасування розпорядження від 07.10.2014 № 1108/2014-рп, поновлення на роботі.
Свої вимоги позивач обґрунтував тим, що 07.10.2014 під час перебування ОСОБА_6 у відпустці Президент України Порошенко П.О. видав розпорядження № 1108/2014-рп "Про звільнення ОСОБА_6 з посади голови Дергачівської районної державної адміністрації Харківської області", яке суперечить положенням частини другої статті 76 Закону України "Про вибори народних депутатів України", частини четвертої статті 9 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", вимогам трудового законодавства України.
Позивач або його представник у судове засідання повторно не з'явилися, від позивача надійшла заява про розгляд справи без його участі.
Представник відповідача у судовому засіданні надав пояснення, що розпорядження № 1108/2014-рп прийнято Президентом України за наявності відповідних правових підстав, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Крім того, представник відповідача зазначив, що посилання ОСОБА_6 на порушення Закону України "Про вибори народних депутатів України", Закону України "Про місцеві державні адміністрації" та норми трудового законодавства України є необґрунтованими, оскільки питання призначення на посади голів місцевих державних адміністрацій та припинення їх повноважень урегульовані спеціальним законодавством, зокрема, статтями 8, 9 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", згідно з якими вони віднесені до компетенції Президента України.
Заслухавши пояснення присутніх у судовому засіданні представників сторін у справі, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами в межах заявлених позовних вимог, колегія суддів встановила наступне.
02.10.2014 ОСОБА_6 вибув у відпустку без збереження заробітної плати на 23 календарні дні з 02.10.2014 по 24.10.2014 відповідно до Закону України "Про вибори народних депутатів України".
Відповідно до листа Центральної виборчої комісії від 26.11.2014 № 21-23-7545 постановою ЦВК від 25.09.2014 № 1154 ОСОБА_6 було зареєстровано кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 175.
20.06.2014 Кабінет Міністрів України відповідно до вимог чинного законодавства України вніс подання за підписом Прем'єр-міністра України №7875/0/2-14 (копія якого наявна в матеріалах справи) про звільнення голів районних державних адміністрацій у зв'язку із закінченням строку повноважень Президента України, у тому числі й ОСОБА_6 з посади голови Дергачівської районної державної адміністрації.
07.10.2014 Президент України Порошенко П.О. видав розпорядження № 1108/2014-рп "Про звільнення ОСОБА_6 з посади голови Дергачівської районної державної адміністрації Харківської області".
Відповідно до положень статей 6, 8, 9 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", згідно з розпорядженням Президента України від 07.10.2014 № 1108/2014-рп "Про звільнення ОСОБА_6 з посади голови Дергачівської районної державної адміністрації Харківської області" та розпорядженням Харківської обласної державної адміністрації від 07.10.2014 № 740-к "Про звільнення ОСОБА_6" Дергачівська районна державна адміністрація Харківської області прийняла розпорядження від 07.10.2014 № 288-к "Про звільнення ОСОБА_6".
Вказаним розпорядженням від 07.10.2014 № 288-к ОСОБА_6 звільнено з посади голови Дергачівської районної державної адміністрації Харківської області у зв'язку із закінченням строку повноважень Президента України.
Вважаючи розпорядження Президента України Порошенка П.О. від 07.10.2014 №1108/2014-рп "Про звільнення ОСОБА_6 з посади голови Дергачівської районної державної адміністрації Харківської області" незаконним, ОСОБА_6 звернувся до Вищого адміністративного суду України з цим позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, колегія суддів виходить з такого.
Частинами першою та другою статті 76 Закону України "Про вибори народних депутатів України" передбачено, що кандидату у депутати, крім кандидата у депутати, який є Президентом України або народним депутатом України, не може бути відмовлено у звільненні на період передвиборної агітації від виконання виробничих або службових обов'язків за місцем роботи з наданням неоплачуваної відпустки.
Кандидат у депутати під час виборчого процесу не може бути звільнений з роботи з ініціативи власника підприємства, установи, організації або уповноваженого ним органу, командира військової частини (формування). Кандидат у депутати без його згоди не може бути переведений на іншу роботу, направлений у відрядження, а також призваний на військову або альтернативну (невійськову) службу, навчальні (перевірні) та спеціальні збори військовозобов'язаних.
Відповідно до статті 9 Закону України від 16.12.1993 № 3723-ХІІ "Про державну службу" правовий статус Президента України, Голови Верховної Ради України та його заступників, голів постійних комісій Верховної Ради України та їх заступників, народних депутатів України, Прем'єр-міністра України, членів Кабінету Міністрів України, Голови та членів Конституційного Суду України, Голови та суддів Верховного Суду України, Голови та суддів вищого спеціалізованого суду України, Генерального прокурора України та його заступників регулюється Конституцією та спеціальними законами України. Регулювання правового становища державних службовців, що працюють в апараті органів прокуратури, судів, дипломатичної служби, митного контролю, служби безпеки, внутрішніх справ та інших, здійснюється відповідно до цього Закону, якщо інше не передбачено законами України.

................
Перейти до повного тексту