1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
05 листопада 2014 року м. Київ справа № 800/476/14
Суддя Вищого адміністративного суду України Малинін В.В., вирішуючи питання про відкриття провадження у справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Президента України Порошенка Петра Олексійовича, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_3, ОСОБА_4, голова Житомирської обласної держаної адміністрації, Кабінет Міністрів України про визнання незаконним та скасування Розпорядження та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до Вищого адміністративного суду України як суду першої інстанції з позовом до Президента України Порошенка Петра Олексійовича треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_3, ОСОБА_4, голова Житомирської обласної держаної адміністрації, Кабінет Міністрів України, в якому просить:
- визнати незаконним та скасувати Розпорядження Президента України ПоршенкаПетра Олексійовича № 1196/2014-рп від 29.10.2014 року "Про тимчасове виконання обов'язків голови Червоноармійської районної державної адміністрації Житомирської області";
- зобов'язати Президента України Порошенка Петра Олексійовича провести належним чином спеціальну перевірку кандидатури ОСОБА_3 в порядку, передбаченому статті 11 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції", з обов'язковою перевіркою відомостей, викладених у колективній скарзі від 05.09.2014 року.
Щодо позовної вимоги про визнання незаконним та скасувати Розпорядження Президента України Порошенка Петра Олексійовича № 1196/2014-рп від 29.10.2014 року "Про тимчасове виконання обов'язків голови Червоноармійської районної державної адміністрації Житомирської області" слід зазначити наступне.
Відповідно до частини першої статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Згідно з частиною другою статті 171 КАС право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб'єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт. Тобто оскаржити такий акт інші особи не можуть.
Таке ж правило має застосовуватись і до правових актів індивідуальної дії.
Право на захист - самостійне суб'єктивне право, яке з'являється у володільця регулятивного права лише в момент порушення чи оспорення останнього.
Таким чином, відсутність у будь-кого (крім ОСОБА_3 ), в тому числі і позивача, прав чи обов'язків у зв'язку із оскарженим Розпорядженням Президента України Порошенка Петра Олексійовича № 1196/2014-рп від 29.10.2014 року "Про тимчасове виконання обов'язків голови Червоноармійської районної державної адміністрації Житомирської області" не породжує для останнього і права на звернення із цим адміністративним позовом.

................
Перейти до повного тексту