- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ
03.11.2014 № 1493/2/2/14-14 |
Головам апеляційних
та окружних адміністративних судів
1. Частиною першою статті
1 Закону змінено територіальну підсудність судових справ, підсудних розташованим у районі проведення антитерористичної операції адміністративним судам, та встановлено забезпечити розгляд цих справ адміністративними судами, що визначаються головою Вищого адміністративного суду України стосовно адміністративних справ, підсудних адміністративним судам, розташованим в районі проведення антитерористичної операції.
На виконання зазначених вимог та відповідно до приписів частини першої статті
3 цього
Закону Головою Вищого адміністративного суду України 2 вересня 2014 року видано розпорядження № 193 "Про забезпечення розгляду адміністративних справ, підсудних адміністративним судам, розташованим у районі проведення антитерористичної операції".
Згідно з цим розпорядженням розгляд адміністративних справ, підсудних адміністративним судам, розташованим у районі проведення антитерористичної операції, здійснюється:
- Запорізьким окружним адміністративним судом - адміністративних справ, підсудних Донецькому окружному адміністративному суду;
- Харківським окружним адміністративним судом - адміністративних справ, підсудних Луганському окружному адміністративному суду;
- Харківським апеляційним адміністративним судом - адміністративних справ, що підлягають перегляду в апеляційному порядку Донецьким апеляційним адміністративним судом.
За такого правового врегулювання починаючи з 2 вересня 2014 року позовні заяви стосовно адміністративних спорів, підсудних Донецькому окружному адміністративному суду та Луганському окружному адміністративному суду, подаються відповідно до Запорізького окружного адміністративного суду та Харківського окружного адміністративного суду відповідно.
З указаної дати згідно з правилами, установленими статтею
188 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суди першої інстанції (місцеві загальні суди як адміністративні суди та окружні адміністративні суди), які знаходяться у межах територіальної юрисдикції Донецького апеляційного адміністративного суду, апеляційні скарги разом зі справами, в яких ці суди ухвалювали оскаржуване рішення, направляють до Харківського апеляційного адміністративного суду для їх апеляційного розгляду.
Зокрема, відповідно до абзацу першого частини третьої статті
1 цього
Закону справи, розгляд яких не закінчено і які перебувають у провадженні місцевих, апеляційних судів, розташованих у районі проведення антитерористичної операції, в разі неможливості здійснювати правосуддя передаються судам відповідно до встановленої згідно з цим
Законом підсудності протягом десяти робочих днів з дня прийняття розпорядження головою відповідного вищого спеціалізованого суду.
За змістом цієї норми передачі підлягають лише справи, розгляд яких не закінчено і які перебувають у провадженні зазначених судів.
Отже, справи, розгляд яких закінчено, до визначених
Законом судів не передаються.
Передача справ, розгляд яких не закінчено, здійснюється суддею-доповідачем суду, розташованого у районі проведення антитерористичної операції, за правилами статті
22 КАС України з урахуванням положень
Закону.
З метою забезпечення безпосереднього з'ясування обставин спору розгляд переданої адміністративної справи починається спочатку.
3. У разі неможливості передачі матеріалів справи відповідно до встановленої згідно з цим
Законом підсудності вчинення необхідних процесуальних дій здійснюється за документами і матеріалами, поданими учасниками судового процесу, за умови, що такі документи та матеріали є достатніми для ухвалення відповідного судового рішення (абзац другий частини третьої статті
1 Закону ).
Цією нормою передбачено групу документів і матеріалів, підсудність розгляду яких здійснюється відповідно до зазначених правил. Визначення підсудності їх розгляду залежить від такого.
По-перше, ці документи і матеріали стосуються (є похідними) справ, розгляд яких не закінчено і які неможливо передати до суду відповідно до встановленої згідно з цим
Законом підсудності.
При надходженні цих документів суддя повинен з'ясувати, чи зареєстрована справа в автоматизованій системі документообігу відповідного суду та чи не завершено її розгляд.
Якщо справа не зареєстрована, то подані документи і матеріали не підсудні судам, визначеним
Законом. У зв'язку з цим суд повертає подані за правилами пункту 6 частини третьої статті
108 КАС України документи і матеріали заявникові як непідсудні такому суду та роз'яснює право на звернення до цього ж суду в порядку, передбаченому статтями
104 -
106 КАС України .
Якщо ж розгляд справи завершено, подані документи і матеріали також не підсудні судам відповідно до встановленої
Законом підсудності, тому суд відповідно до вищезазначених правил та з підстави непідсудності повертає їх заявникові.
По-друге, таких документів і матеріалів повинно бути достатньо для ухвалення відповідного судового рішення. Якщо під час розгляду цих документів і матеріалів, з урахуванням інших доказів у справі, суд, встановивши, що їх недостатньо для ухвалення відповідного судового рішення, повинен закрити таке провадження і роз'яснити особам, які беруть участь у справі, право на повторне звернення за наявності необхідних документів, яких було б достатньо для ухвалення відповідного судового рішення, або зажадати відновлення роботи суду, в провадженні якого перебуває нерозглянута справа, стосовно якої подано недостатньо документів і матеріалів.
4. У такому ж порядку визначається підсудність адміністративних справ, які розглядалися судами, розташованими у районі проведення антитерористичної операції, після їх перегляду апеляційними адміністративними судами та Вищим адміністративним судом України. Такі справи підлягають направленню судам, визначеним
Законом, для продовження розгляду, на новий розгляд або для передачі до архіву.
................Перейти до повного тексту