- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
ЛИСТ
10.11.2014 № 1543/11/10/14-14 |
Київському апеляційному
адміністративному суду
Окружному адміністративному суду
міста Києва
Київському окружному
адміністративному суду
Місцевим загальним судам міста Києва
У зв'язку з неможливістю здійснювати правосуддя цими судами статтею
12 Закону визначені заходи правового реагування на тимчасово окупованій території, визначальним з яких є зміна територіальної підсудності судових справ, підсудних розташованим на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя судам. З метою забезпечення однакового застосування положень статті
12 цього
Закону Вищий адміністративний суд України повідомляє про таке.
1. Приписами абзацу п'ятого частини першої статті
12 Закону передбачено змінити територіальну підсудність адміністративних справ, підсудних Окружному адміністративному суду Автономної Республіки Крим, та забезпечити їх розгляд Київським окружним адміністративним судом, відповідно адміністративних справ Окружного адміністративного суду міста Севастополя - Окружним адміністративним судом міста Києва; Севастопольського апеляційного адміністративного суду міста - Київським апеляційним адміністративним судом.
У зв'язку з цим підсудність усіх адміністративних справ, які за приписами частин першої та другої статті
19 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) були і є підсудні Окружному адміністративному суду Автономної Республіки Крим або Окружному адміністративному суду міста Севастополя,
Законом змінено та зобов'язано розгляд таких справ забезпечити відповідно Київським окружним адміністративним судом або Окружним адміністративним судом міста Києва.
Під час визначення територіальної підсудності позовної заяви, поданої до Окружного адміністративного суду міста Києва або Київського окружного адміністративного суду, необхідно її визначати з урахуванням положень статті
12 Закону і частин першоїта другої статті
19 КАС України - первинно стосовно підсудності такої позовної заяви Окружному адміністративному суду міста Севастополя або Окружному адміністративному суду Автономної Республіки Крим. Якщо вона підсудна цим судам, то відповідно і територіально підсудна Окружному адміністративному суду міста Києва або Київському окружному адміністративному суду. У разі якщо ж позовна заява територіально не підсудна зазначеним судам, то її територіальна підсудність визначається за загальними правилами, встановленими статтею
19 КАС України.
З урахуванням приписів статті
12 Закону та частини другої статті
20 КАС України Київський апеляційний адміністративний суд зобов'язаний в апеляційному порядку забезпечити розгляд адміністративних справ Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Отже, судові рішення в адміністративних справах, розгляд яких завершено місцевими адміністративними судами, які знаходяться в межах територіальної юрисдикції Севастопольського апеляційного адміністративного суду, підлягають перегляду Київським апеляційним адміністративним судом.
2. Приписами абзацу другого частини першої статті
12 Закону передбачено у зв'язку з неможливістю здійснювати правосуддя судами Автономної Республіки Крим та міста Севастополя на тимчасово окупованих територіях змінити територіальну підсудність судових справ, підсудних розташованим на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя судам, та забезпечити розгляд: адміністративних справ, підсудних місцевим загальним судам як адміністративним судам, розташованим на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, - місцевим загальними судами міста Києва, що визначаються Київським апеляційним адміністративним судом.
Справи, що перебувають у провадженні судів, розташованих на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, та розгляд яких не закінчено, передаються судам відповідно до встановленої цим
Законом підсудності, протягом десяти робочих днів з дня набрання ним чинності або з дня встановлення такої підсудності (абз. 10 ч. 1 ст.
12 Закону).
Цією нормою передбачено дві події, з настанням яких починається перебіг зазначеного строку. Таке нормативне врегулювання вказує, що з дня набрання
Законом чинності адміністративні справи передаються судам, які безпосередньо визначені цим
Законом. Такими адміністративними судами є Київський окружний адміністративний суд, Окружний адміністративний суд міста Києва та Київський апеляційний адміністративний суд.
................Перейти до повного тексту