- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним зверненням громадянки Королевської Наталії Юріївни щодо офіційного тлумачення положень частини третьої статті 22 Конституції України, пункту 7 розділу II, розділу III Закону України "Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні"
м. Київ 18 вересня 2014 року № 80-у/2014 |
Справа № 2-73/2014 |
Конституційний Суд України у складі суддів:
Бауліна Юрія Васильовича - головуючого,
Бринцева Василя Дмитровича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Запорожця Михайла Петровича,
Касмініна Олександра Володимировича,
Литвинова Олександра Миколайовича,
Мельника Миколи Івановича,
Саса Сергія Володимировича - доповідача,
Сліденка Ігоря Дмитровича,
Стецюка Петра Богдановича,
Тупицького Олександра Миколайовича,
Шаптали Наталі Костянтинівни,
Шевчука Станіслава Володимировича,
Шишкіна Віктора Івановича,
Заслухавши суддю-доповідача Саса С.В. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
установив:
1. Громадянка Королевська Н.Ю. звернулася до Конституційного Суду України з клопотанням дати офіційне тлумачення положень частини третьої статті
22 Конституції України , пункту 7 розділу II, розділу III
Закону в аспекті таких питань:
- що саме слід розуміти під недопущенням звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод при прийнятті Верховною Радою України нових законів або внесенні змін до чинних законів;
- чи слід вважати звуженням змісту та обсягу існуючих прав і свобод в контексті частини третьої статті
22 Конституції України зміни, передбачені пунктом 7 розділу II
Закону , щодо скасування окремих видів соціальної допомоги;
Необхідність в офіційному тлумаченні вказаних положень Конституції України та
Закону суб'єкт права на конституційне звернення обґрунтовує неоднозначним, на його думку, застосуванням Верховною Радою України положення частини третьої статті
22 Конституції України при прийнятті нових законів України, що "з однієї сторони призводить до розширення та посилення існуючих прав і свобод, а з іншої - до фактичного звуження їх обсягу і змісту" і може стати причиною порушення його конституційного права на соціальний захист.
2. Конституційний Суд України, вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі у зв'язку з прийняттям Третьою колегією суддів Конституційного Суду України Ухвали від 9 вересня 2014 року про відмову у відкритті конституційного провадження у цій справі на підставі пунктів 1, 2 статті
45 Закону України "Про Конституційний Суд України" , виходить з такого.
2.1. Відповідно до
Закону України "Про Конституційний Суд України" конституційне звернення має містити обґрунтування необхідності в офіційному тлумаченні положень
Конституції України або законів України (пункт 4 частини другої статті
42); підставою для конституційного звернення щодо офіційного тлумачення Конституції України та законів України є наявність неоднозначного застосування положень Конституції України або законів України судами України, іншими органами державної влади, якщо суб'єкт права на конституційне звернення вважає, що це може призвести або призвело до порушення його конституційних прав і свобод (стаття
94).
................Перейти до повного тексту