1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
07 липня 2014 року
м. Київ
справа № 800/344/14
Суддя Вищого адміністративного суду України Тракало В.В., розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Президента України, треті особи на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Кабінет Міністрів України, Закарпатська обласна державна адміністрація, Мукачівська районна державна адміністрація Закарпатської області про визнання розпорядження нечинним та спонукання вчинити певні дії,
в с т а н о в и л а :
3 липня 2014 року ОСОБА_1 звернувся до Вищого адміністративного суду України як до суду першої інстанції з адміністративним позовом до Президента України, в якому просив визнати нечинним розпорядження Президента України від 18 лютого 2013 року №64/2013 - рп «Про звільнення ОСОБА_1 з посади голови Мукачівської районної державної адміністрації Закарпатської області» в частині формулювання причин звільнення (відповідно до п. 6 ч.1 ст. 30 Закону України «Про державну службу» за порушення Присяги державного службовця) та зобов'язати Президента України внести зміни до цього розпорядження, визнавши ОСОБА_1 звільненим з 18 лютого 2013 року за угодою сторін, п.1 ст. 36 КЗпП України та п. 4 ч. 2 ст. 9 Закону України «Про місцеві державні адміністрації».
Одночасно з адміністративним позовом ОСОБА_1 подав заяву про поновлення строку звернення до адміністративного суду, посилаючись на поважність причин його пропуску.
Вивчивши зміст заяви, додані до неї матеріали, вважаю, що зазначені позивачем підстави пропуску звернення до адміністративного суду не можуть бути визнані поважними з таких підстав.
Строк звернення до адміністративного суду визначено ст. 99 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
За змістом частин 1 та 2 ст. 99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Згідно ч.3 цієї статті для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Для звернення до суду у справах щодо прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби встановлюється місячний строк.
За змістом ст. 233 КЗпП України у справах про звільнення з роботи, працівник може звернутися до суду в місячний строк з дня вручення копії наказу про звільнення або з дня видачі трудової книжки.
Як вбачається з позовної заяви даний спір виник з приводу звільнення з публічної служби. Позивач зазначив, що про оскаржуване ним розпорядження Президента України від 18 лютого 2013 року №64/2013-рп він дізнався в цей же день від керівника кадрової служби апарату Закарпатської обласної державної адміністрації, яка на підставі розпорядження Президента України від 18 лютого 2013 року підготувала розпорядження голови Мукачівської районної державної адміністрації про його звільнення. Із записів у трудовій книжці ОСОБА_1 вбачається, що вже наступного дня після звільнення з посади голови Мукачівської районної державної адміністрації позивач наказом керівника ТОВ «Барва» №2-П від 19 лютого 2013 року був прийнятий на роботу на посаду заступника голови правління цього підприємства

................
Перейти до повного тексту