1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
28 березня 2014 року
м. Київ

справа № 800/202/14
Суддя Вищого адміністративного суду України Швець В.В., вирішуючи питання про прийняття позовної заяви ОСОБА_1 до Президента України, третя особа: Вища Рада юстиції про визнання протиправним та скасування указу,
в с т а н о в и в :
26 березня 2014 року ОСОБА_1 звернувся до суду з вказаним позовом, в якому просить визнати протиправним та скасувати Указ Президента України від 1 серпня 2011 року № 792/2011 «Про звільнення судді».
В поданій заяві просить визнати поважними причини пропуску строку звернення до адміністративного суду та поновити строк звернення до суду.
В обґрунтування поважності причин пропуску цього строку вказує на те, що він пропущений з причин, що обумовлюються виконанням функцій Президента України ОСОБА_3 до 22 лютого 2014 року. У зв'язку з чим, спірний указ стало можливим оскаржити лише з вказаної дати. З цих підстав просив поновити строк звернення до суду.
Відповідно до пункту 5 частини першої статті 107 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними).
Згідно зі статтею 99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Для звернення до суду у справах щодо прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби встановлюється місячний строк.
Виходячи із змісту даної норми, початок перебігу строку звернення до адміністративного суду законодавець пов'язує з днем, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Пунктом 15 частини першої статті 3 КАС України встановлено, що професійна діяльність суддів є публічною службою.
З матеріалів позовної заяви вбачається, що позивач оскаржує Указ Президента України від 1 серпня 2011 року № 792/2011 про звільнення його з посади судді Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області, у зв'язку з поданням заяви про звільнення з посади судді за власним бажанням.

................
Перейти до повного тексту