1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


РАДА СУДДІВ ГОСПОДАРСЬКИХ СУДІВ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
03.07.2014 Київ N 307
До Ради суддів господарських судів України надійшло звернення в.о. Ректора Національної школи суддів України Шукліної Н.Г. щодо висловлення позиції Ради суддів господарських судів України стосовно передбаченої проектом Закону України "Про прокуратуру" ліквідації Національної школи суддів України.
Проектом Закону України "Про прокуратуру" (реєстраційний номер № 3541 від 05.11.2013) передбачено створення вищого навчального закладу з підготовки прокурорів та суддів - Національної школи правосуддя. Такий заклад пропонується створити на базі Національної академії прокуратури України шляхом об'єднання з Національною школою суддів України.
Рада суддів господарських судів України вважає таке об'єднання недоцільним виходячи з наступного.
Відповідно до статті 6 Конституції України державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову. Зокрема, згідно зі статтею 126 Конституції України незалежність і недоторканність суддів гарантуються Конституцією і законами України, вплив на суддів у будь-який спосіб забороняється.
Консультативна рада європейських суддів у Висновку № 4 (2003) від 27.11.2003 щодо належної підготовки і підвищення кваліфікації суддів на національному та європейському рівнях з посиланням на вимоги Європейської Хартії про статус суддів наголошувала на важливості незалежності органу, відповідального за підготовку суддів, що випливає із загального принципу судової незалежності. Така підготовка суддів є також гарантією їхньої незалежності й безсторонності згідно з вимогами Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (пункти 3, 4, 13-16 зазначеного Висновку).
Також, у Висновку № 10 (2007) від 23.11.2007 "Судова рада на службі суспільства" Консультативна рада європейських суддів вказала, що відповідальність за організацію та контроль за навчанням суддів повинна в кожній країні покладатися на судову владу або, бажано, судову раду. Розроблення концепції навчальних програм та їх впровадження має здійснюватисяпід контролем судової влади або, бажано, судової ради спеціальною автономною установою (наприклад, навчальною академією) з власним бюджетом, яка повинна працювати, консультуючись із суддями (пункт 65).

................
Перейти до повного тексту