- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
15 травня 2014 року м. Київ |
справа № 800/278/14 |
В С Т А Н О В И В :
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оспорюваний правовий акт є незаконним, як такий, що прийнятий з порушенням частини 1 статті
8 Закону України "Про Кабінет Міністрів України", з огляду на те, що подання про призначення Яценюка Арсенія Петровича на посаду Прем'єр-міністра України вніс до Верховної Ради України неналежний суб'єкт - протиправно виконуючий обов'язки Президента України Голова Верховної Ради України Олександр Турчинов.
Згідно частини 1 статті
2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Пунктом 1 частини 1 статті
3 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що справа адміністративної юрисдикції - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 статті
19 Конституції України установлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно пункту 12 частини 1 статті
85 Конституції України до повноважень Верховної Ради України належить призначення за поданням Президента України Прем'єр-міністра України.
Частиною 2 статті
114 Конституції України встановлено, що Прем'єр-міністр України призначається Верховною Радою України за поданням Президента України.
Згідно пункту 1 частини 1 статті
171-1 Кодексу адміністративного судочинства України правила цієї статті поширюється на розгляд адміністративних справ щодо законності (крім конституційності) постанов Верховної Ради України, указів і розпоряджень Президента України.
................Перейти до повного тексту