1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 травня 2014 року м. Київ справа № 800/156/14
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
Головуючого Юрченко В.П.,
Суддів: Єрьоміна А.В., Веденяпіна О.А.,
Кравцова О.В., Швеця В.В.
при секретарі
судового засідання: Педана А.І.
за участю: позивача ОСОБА_4,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_4 до Президента України про визнання незаконним Указу Президента України від 7 березня 2014 року № 275/2014, -
Встановив:
ОСОБА_4 звернувся в суд з адміністративним позовом до Президента України, в якому просив визнати незаконним Указ Президента України "Про призначення ОСОБА_7 головою Київської міської державної адміністрації" від 7 березня 2014 року № 43/2014 (далі - Указ № 275/2014).
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що Указ № 275/2014 суперечить Законам України "Про місцеве самоврядування в України", ";Про столицю України - місто-герой Київ", Статуту територіальної громади міста Києва та порушує його права, гарантовані статтями 38, 141, 143 Конституції України, оскільки ОСОБА_7 не обирався територіальною громадою міста Києва на посаду Київського міського голови, відтак не є міським головою, а тому не міг бути призначений головою Київської міської державної адміністрації. Позивач вказав, що згідно з пунктом 1.2. Рішення Конституційного Суду України від 25 грудня 2003 року № 21-рп/2003 у справі № 1-45/2003 Київську міську державну адміністрацію має очолювати лише особа, обрана Київським міським головою, яка Президентом України призначається головою Київської міської державної адміністрації.
У судовому засіданні ОСОБА_4 позовні вимоги підтримав.
Відповідач письмових заперечень проти позову не подав, у судове засідання представник Президента України не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином. Ураховуючи положення статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд розглядає справу за відсутності представника Президента України.
Заслухавши пояснення позивача, дослідивши докази у справі, колегія суддів вважає, що адміністративний позов ОСОБА_4 задоволенню не підлягає з таких підстав.
Судом встановлено такі факти та відповідні їм правовідносини.
Постановою Київської міської територіальної виборчої комісії від 30 травня 2008 року № 35/15 "Про результати голосування і підсумки виборів Київського міського голови у одномандатному виборчому окрузі на позачергових виборах депутатів Київської міської ради та Київського міського голови 25 травня 2008 року" ОСОБА_6 визнано обраним Київським міським головою.
12 липня 2012 р. ОСОБА_6 подав заяву про складення повноважень Київського міського голови, що підтверджується рішенням Київської міської ради № 649/7986 від 12 липня 2012 р. "Про дострокове припинення повноважень Київського міського голови ОСОБА_6", яким взято до відома факт дострокового припинення повноважень Київського міського голови ОСОБА_6 у зв'язку з його зверненням з особистою заявою до Київської міської ради про складання ним повноважень Київського міського голови. Вказаним рішенням здійснення обов'язків міського голови покладено на заступника міського голови - секретаря Київради Герегу Галину Федорівну з моменту дострокового припинення повноважень Київського міського голови ОСОБА_6.
7 березня 2014 року Указом виконуючого обов'язки Президента України № 275/2014 головою Київської міської державної адміністрації призначено ОСОБА_5. Правовою підставою прийняття спірного Указу зазначено в статях 112 та 118 Конституції України.
Указ видано Турчиновим О.В., який відповідно до постанови Верховної Ради України від 23.02.2014 р. № 764-VII "Про покладення на Голову Верховної Ради України виконання обов'язків Президента України згідно із статтею 112 Конституції України" виконує обов'язки Президента України на підставі ст. 112 Конституції України.
Статтею 112 Конституції України встановлено, що у разі дострокового припинення повноважень Президента України відповідно до статей 108, 109, 110, 111 цієї Конституції виконання обов'язків Президента України на період до обрання і вступу на пост нового Президента України покладається на Голову Верховної Ради України. Голова Верховної Ради України в період виконання ним обов'язків Президента України не може здійснювати повноваження, передбачені пунктами 2, 6 - 8, 10 - 13, 22, 24, 25, 27, 28 статті 106 Конституції України.

................
Перейти до повного тексту