- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини щодо офіційного тлумачення положень статті 24 Конституції України у взаємозв'язку з положеннями статті 2-1, частини першої статті 182-1 Кодексу законів про працю України, частини першої статті 19 Закону України "Про відпустки", статті 3 Закону України "Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків"
м. Київ 11 березня 2014 року № 30-у/2014 |
Справа № 2-41/2014 |
Конституційний Суд України у складі суддів:
Бауліна Юрія Васильовича - головуючого,
Бринцева Василя Дмитровича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Гультая Михайла Мирославовича,
Запорожця Михайла Петровича,
Литвинова Олександра Миколайовича,
Сергейчука Олега Анатолійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Тупицького Олександра Миколайовича - доповідача,
Шаптали Наталі Костянтинівни,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини щодо офіційного тлумачення положень статті
24 Конституції України у взаємозв'язку з положеннями статті
2-1, частини першої статті
182-1 Кодексу законів про працю України (далі - Кодекс), частини першої статті
19 Закону України
"Про відпустки" від 15 листопада 1996 року № 504/96-ВР (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 2, ст. 4) з наступними змінами (далі - Закон № 504), статті
3 Закону України
"Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків" від 8 вересня 2005 року № 2866-IV (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., № 52, ст. 561) з наступними змінами (далі - Закон № 2866).
Заслухавши суддю-доповідача Тупицького О.М. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
установив:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - Уповноважений Верховної Ради України з прав людини (далі - Уповноважений з прав людини) - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням дати офіційне тлумачення положень статті
24 Конституції України, за якою громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом, у взаємозв'язку з положеннями статті
2-1, частини першоїстатті
182-1 Кодексу , частини першої статті
19 Закону
№ 504, статті
3 Закону
№ 2866 в аспекті питання: "чи мають чоловіки рівні права з жінками за умови перебування в однаковому з ними становищі, зокрема, чи є чоловіки, які мають двох або більше дітей віком до 15 років, або дитину-інваліда, або усиновили дитину, рівними у праві на додаткову відпустку, що гарантується державою жінкам у такому ж становищі".
Посилаючись на положення статті
3 Закону
№ 2866, відповідно до яких державна політика щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків спрямована на недопущення дискримінації за ознакою статі, забезпечення рівних можливостей жінкам і чоловікам щодо поєднання професійних та сімейних обов'язків, автор клопотання стверджує, що стаття
182-1 Кодексу та стаття
19 Закону
№ 504 в частині надання права на додаткову відпустку жінці, яка працює і має двох або більше дітей віком до 15 років, або дитину-інваліда, або яка усиновила дитину, є дискримінаційними стосовно чоловіка, який перебуває у такому ж становищі.
Аргументуючи свою позицію, Уповноважений з прав людини посилається також на абзаци другий - п'ятий статті
1, частину другу статті
6 Закону
№ 2866, частини першу, другу статті
141 Сімейного кодексу України , статтю
14 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року , частини першу, другу статті
1 Протоколу № 12 до цієї конвенції, рішення Європейського суду з прав людини, прийняті у справах щодо недопущення дискримінації, тощо.
................Перейти до повного тексту