- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
15.08.2013 р. |
Справа N 826/1770/13-а |
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Грибан І. О., суддів - Губської О. А., Парінова А. Б. (за участю: секретаря с/з - Печенюк Р. В., представника апелянта - Г. Г. В., представників позивача - К. Г. В., К. В. О., представників 3-х осіб - ОСОБА_6, ОСОБА_7), розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг України, на
постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 10.04.2013 року у справі за позовом Публічного акціонерного товариства "Київенерго" до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг України, про визнання незаконним пункту 2.6 та підпункту 5.3.3 пункту 5.3 постанови N 278 від 10.08.2012 р.,
встановив:
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати ухвалену постанову та ухвалити нову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог, при цьому посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Заслухавши доповідь судді-доповідача про обставини справи, пояснення представників сторін та третіх осіб, дослідивши доводи апеляційної скарги та проаналізувавши наявні в справі докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції, Публічне акціонерне товариство "Київенерго" (далі - позивач) здійснює діяльність з постачання теплової енергії відповідно до ліцензії від 14.09.2012 р. N 306, виданої Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг.
Зазначені
Ліцензійні умови встановлюють організаційні, технологічні, кваліфікаційні та спеціальні (особливі) вимоги провадження господарської діяльності з постачання теплової енергії та є обов'язковими для суб'єктів господарювання незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які провадять (мають намір провадити) діяльність з постачання теплової енергії.
Відповідно до п 2.6
Ліцензійних умов встановлено, що плата за теплову енергію від усіх категорій споживачів зараховуються виключно на поточні рахунки зі спеціальним режимом використання, що відкриваються в уповноваженому банку в порядку, визначеному чинним законодавством України. Відповідно до підпункту 5.3.3 п. 5.3
Ліцензійних умов визначено, що ліцензіат зобов'язаний відкрити в уповноваженому банку поточний рахунок зі спеціальним режимом використання для зарахування коштів, що надходять як плата за теплову енергію від споживачів.
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що відповідач не наділений повноваженнями щодо встановлення порядку зарахування коштів на поточний рахунок із спеціальним режимом використання для проведення розрахунків за теплову енергію.
Колегія суддів апеляційної інстанції не може не погодитися з таким висновком суду першої інстанції, враховуючи наступне.
Статтею
16 Закону України "Про теплопостачання" визначено, що до повноважень національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, при регулюванні господарської діяльності суб'єктів відносин у сфері теплопостачання, крім систем з теплоелектроцентралями, ТЕС, АЕС, іншими когенераційними установками та установками, що використовують нетрадиційні або поновлювані джерела енергії, належать:
- розробка методик розрахунків тарифів на виробництво теплової енергії та плати за її транспортування та постачання;
- забезпечення проведення єдиної тарифної політики у сфері теплопостачання;
- ліцензування господарської діяльності з виробництва теплової енергії (крім діяльності з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях і когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії), транспортування її магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, постачання теплової енергії в обсягах, що перевищують рівень, який встановлюється умовами та правилами провадження господарської діяльності (ліцензійними умовами);
- затвердження в установленому порядку ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва (крім виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях і когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії), транспортування і постачання теплової енергії та порядку контролю за їх додержанням;
- розроблення методології (порядку) формування тарифів на теплову енергію у сфері теплопостачання для суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках, ліцензування діяльності яких здійснюється Комісією";
- встановлення тарифів на теплову енергію суб'єктам природних монополій у сфері теплопостачання, ліцензування діяльності яких здійснюється Комісією;
- здійснення загального контролю за додержанням ліцензійних умов; розгляд справ про порушення ліцензійних умов і за результатами розгляду прийняття рішень у межах своїх повноважень;
- захист прав споживачів;
- інформування громадськості про свою роботу, здійснення у встановленому законодавством порядку видавничої діяльності у сфері теплопостачання.
Відповідно до п. 24 ст.
6 Закону України "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг" Національна комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг бере участь у регулюванні платіжно-розрахункових операцій у сфері теплопостачання і централізованого водопостачання та водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів відповідно до законодавства.
................Перейти до повного тексту