1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
ПОСТАНОВА
10.04.2013 р. N 826/1770/13-а
Постанову залишено без змін (згідно з ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 15 серпня 2013 року)
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії суддів: головуючого - судді Каракашьяна С. К., суддів - Григоровича П. О., Смолія І. В., при секретарі судового засідання - Бабич Г. Ю. (за участю представників: позивача - К. Г. В., К. В. О., відповідача - Л. І. А., Г. Г. В., третіх осіб - С. С. В., К. С. П.) розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Публічного акціонерного товариства "Київенерго" до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг України, про визнання незаконним пункту 2.6 та підпункту 5.3.3 пункту 5.3 Ліцензійних умов (за участю третіх осіб - Асоціації "Укртеплоелектроцентраль" Комунального підприємства "Міськтепловодоенергія").
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Публічне акціонерне товариство "Київенерго" звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом (з урахуванням заяви про зміну предмету позову), в якому просить визнати незаконним пункт 2.6 та підпункт 5.3.3 пункту 5.3 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання теплової енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг України від 10.08.2012 року N 278.
Позовні вимоги мотивовані тим, що оскаржуваний нормативно - правовий акт прийнято з перевищенням наданих повноважень, оскільки жодним Законом України не надано відповідачу право встановлювати вимоги щодо використання коштів, отриманих за теплову енергію, зокрема, вимоги щодо їх зарахування на рахунки зі спеціальним режимом використання. Порушення своїх прав позивач обґрунтовує тим, що за невиконання вимог оспорюваного акта на позивача накладаються санкції.
Представники третіх осіб позовні вимоги підтримали.
Відповідачем позовні вимоги заперечуються з огляду на правомірність виданого акта та наявність повноважень на його видання.
Розглянувши подані документи і матеріали та заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
встановив:
Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг (далі - відповідач), 10.08.2012 прийнято постанову N 278 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання теплової енергії", яка зареєстрована в Міністерстві юстиції України 31.08.2012 N 1475/21787.
Зазначені Ліцензійні умови встановлюють організаційні, технологічні, кваліфікаційні та спеціальні (особливі) вимоги провадження господарської діяльності з постачання теплової енергії та є обов'язковими для суб'єктів господарювання незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які провадять (мають намір провадити) діяльність з постачання теплової енергії.
Як встановлено судом та не заперечується сторонами, публічне акціонерне товариство "Київенерго" (далі - позивач) здійснює діяльність з постачання теплової енергії відповідно до ліцензії від 14.09.2012 N 306, виданої Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, отже є суб'єктом відносин, на які поширюється дія постанови N 278 та зобов'язаний дотримуватись її вимог у своїй діяльності.
Згідно із п. 2.5 Постанови N 278 розрахунки за теплову енергію, як за товарну продукцію, регулюються відповідно до умов договору, укладеного згідно з типовим договором, форму якого затверджено відповідним нормативно-правовим актом.
Пунктом 2.6 Постанови N 278 встановлено, що плата за теплову енергію від усіх категорій споживачів зараховуються виключно на поточні рахунки зі спеціальним режимом використання, що відкриваються в уповноваженому банку в порядку, визначеному чинним законодавством України. Відповідно до підпункту 5.3.3 п. 5.3 Постанови N 278 визначено, що ліцензіат зобов'язаний відкрити в уповноваженому банку поточний рахунок зі спеціальним режимом використання для зарахування коштів, що надходять як плата за теплову енергію від споживачів.
Повноваження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, визначені законами України "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг" та "Про теплопостачання".
Право Національної комісії затверджувати ліцензійні умови передбачене п. 2 ч. 1 ст. 6 Закону України "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг".
Статтею 16 Закону України "Про теплопостачання" визначено повноваження національної комісії у сфері теплопостачання.
Визначення поняття і сфера застосування поточних рахунків із спеціальним режимом використання у діяльності з теплопостачання визначено Законом України "Про теплопостачання". Так, відповідно до визначення наведеного у ст. 1 цього Закону, поточні рахунки із спеціальним режимом використання передбачені для проведення розрахунків за інвестиційними програмами і призначені для накопичення та використання коштів виключно для виконання інвестиційних програм у зазначеній сфері (ст. 1).

................
Перейти до повного тексту