- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 61 народного депутата України щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті 76, частин першої, третьої, четвертої статті 79, частин другої, четвертої статті 81, частин другої, п’ятої статті 124, пункту 9 частини третьої статті 129 Конституції України
м. Київ 24 квітня 2013 року № 17-у/2013 |
Справа № 2-20/2013 |
Конституційний Суд України у складі суддів:
Головіна Анатолія Сергійовича - головуючого,
Бауліна Юрія Васильовича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Винокурова Сергія Маркіяновича,
Гультая Михайла Мирославовича - доповідача,
Запорожця Михайла Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Пасенюка Олександра Михайловича,
Сергейчука Олега Анатолійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Шаптали Наталі Костянтинівни,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 61 народного депутата України щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті
76, частин першої, третьої, четвертої статті
79, частин другої, четвертої статті
81, частин другої, п’ятої статті
124, пункту 9 частини третьої статті
129 Конституції України.
Заслухавши суддю-доповідача Гультая М.М. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
установив:
1. Суб’єкт права на конституційне подання - 61 народний депутат України - звернувся до Конституційного Суду України з конституційним поданням щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті
76, частин першої, третьої, четвертої статті
79, частин другої, четвертої статті
81, частин другої, п’ятої статті
124, пункту 9 частини третьої статті
129 Конституції України в аспекті таких питань:
- "чи може за змістом частини першої статті
1 Закону України
"Про статус народного депутата України" та частини другої статті
99 Закону України "Про вибори народних депутатів України" кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі вважатися обраним, у разі якщо за рішенням суду підсумки голосування та результати виборів депутатів в цьому окрузі визнано недостовірними;
- чи почалися повноваження народного депутата України в особи з моменту складення нею присяги народного депутата України згідно з вимогами статті
79 Конституції України, якщо підсумки голосування та результати виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі, в якому ця особа балотувалася у народні депутати України, в подальшому визнані судом недостовірними;
- чи означало складення особою присяги народного депутата України згідно з вимогами статті
79 Конституції України до набрання законної сили судовим рішенням, яким визнано відсутність у цієї особи статусу та повноважень народного депутата України, набуття нею повноважень народного депутата України".
Практичну необхідність в офіційному тлумаченні зазначених положень
Конституції України народні депутати України обґрунтовують потребою у вирішенні питань юридичного та практичного характеру внаслідок визнання недостовірними результатів чергових виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року в одномандатних виборчих округах № 11 і № 71 постановою Вищого адміністративного суду України від 8 лютого 2013 року (справа № П/800/99/13), а також у зв’язку з відсутністю у Домбровського О.Г. та Балоги П.І. статусу та повноважень народного депутата України.
2. Конституційний Суд України, розглядаючи питання про відкриття конституційного провадження у справі у зв’язку з прийняттям Другою колегією суддів Конституційного Суду України ухвали від 18 квітня 2013 року про відмову у відкритті конституційного провадження у цій справі на підставі пункту 3 статті
45 Закону України
"Про Конституційний Суд України", виходить з такого.
Конституційний Суд України як єдиний орган конституційної юрисдикції в Україні вирішує питання про відповідність законів та інших правових актів Конституції України і дає офіційне тлумачення Конституції України та законів України (статті
147,
150 Конституції України, статті
1,
13 Закону України
"Про Конституційний Суд України").
Народні депутати України просять дати офіційне тлумачення положень частини першої статті
76, частин першої, третьої, четвертої статті
79, частин другої, четвертої статті
81, частин другої, п’ятої статті
124, пункту 9 частини третьої статті
129 Конституції України.
................Перейти до повного тексту