- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
10.02.2011 |
Справа: N 2-а-115/09/2670 |
Київський апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого, судді - Лічевецького І.О., суддів: Грищенко Т.М., Мацедонської В.Е., при секретарі - Погорілій О.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні за апеляційною скаргою Міністерства внутрішніх справ України на
постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 2 липня 2009 р. адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Міністерства внутрішніх справ України, Державного департаменту у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб Міністерства внутрішніх справ України, Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у м. Києві, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Міністерство юстиції України, про скасування нормативно-правового акта в частині та зобов'язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_3 звернувся до суду з позовом про визнання незаконною та скасування статті 7 наказу Міністра внутрішніх справ України
N 1603 від 21.12.2004 р. в частині вилучення та знищення в установленому порядку паспорта громадянина України з відміткою про зняття з реєстраційного обліку. Одночасно позивач просив поновити його право на отримання документа, що посвідчує особу власника і підтверджує громадянство України та зобов'язати Міністерство внутрішніх справ України видати йому паспорт громадянина України.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 02.07.2009 р. адміністративний позов задоволено частково, визнано незаконним та нечинним абзац 4 пункту 7 наказу Міністерства внутрішніх справ України від 21 грудня 2004 р.
N 1603 в частині "За наявності в таких осіб двох паспортів/проїзних документів один з них вилучається і підлягає знищенню в установленому порядку. Підлягає також вилученню в таких осіб та знищенню в установленому порядку паспорт громадянина України з відміткою про зняття з реєстраційного обліку". В іншій частині позову відмовлено.
В апеляційній скарзі Міністерство внутрішніх справ України, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати названу постанову в частині задоволених позовних вимог та прийняти нову про відмову в задоволенні позову.
Колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає до задоволення виходячи з наступного.
Згідно довідки Управління у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб N 11/к-1443 від 05.11.2008 р. ОСОБА_3 в березні 1999 р. надано дозвіл про виїзд на постійне місце проживання до Канади. До його паспорта громадянина України для виїзду за кордон серії НОМЕР_1 проставлено відмітку "Постійне місце проживання до Канади". Листок вибуття про зняття 08.04.99 р. з реєстраційного обліку долучено до виїзної справи, а паспорт громадянина України серії НОМЕР_2 здано до управління для знищення.
Статтею
5 Закону України "Про громадянство України" від 18 січня 2001 р.
N 2235-III встановлено, що документами, які підтверджують громадянство України, зокрема, є паспорт громадянина України та паспорт громадянина України для виїзду за кордон.
Положення про паспорт громадянина України затверджено Постановою Верховної Ради України від 26 червня 1992 р.
N 2503-XII (в редакції Постанови Верховної Ради України від 2 вересня 1993 р.
N 3423-XII) , (надалі за текстом - "Положення про паспорт").
Відповідно до пункту 23 названого
Положення про паспорт забороняється вилучення у громадянина паспорта, крім випадків, передбачених законодавством України, зокрема забороняється взяття паспорта у заставу.
Пунктом 24
Положення про паспорт до компетенції Міністерства внутрішніх справ України віднесено встановлення зразків печаток, штампів і бланків документів, які застосовуються для виконання цього
Положення, порядку зберігання паспортів громадян, які проходять військову службу, перебувають під вартою, відбувають покарання, а також порядку зберігання бланків паспортів та їх знищення.
Згідно пункту 3 Положення про Міністерство внутрішніх справ України, затвердженого Указом Президента України від 17 жовтня 2000 р.
N 1138/2000, (було чинне на момент виникнення спірних правовідносин), одним з основних завдань МВС України є забезпечення проведення паспортної, реєстраційної та міграційної роботи.
Пунктом 8 цього
Положення визначено, що МВС України у межах своїх повноважень видає на основі та на виконання актів законодавства накази, організовує і контролює їх виконання. Нормативно-правові акти МВС України підлягають реєстрації в порядку, встановленому законом.
Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що поняття "законодавство України" вжите у
Положенні про паспорт включає в себе і нормативно-правові акти, видані МВС України.
З метою виконання покладених на нього завдань 21 грудня 2004 р. Міністерством внутрішніх справ України видано наказ
N 1603, яким затверджено Порядок провадження за заявами про оформлення паспортів громадянина України для виїзду за кордон і проїзних документів дитини (надалі за текстом - Порядок). Цей
Порядок зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 січня 2005 р. за N 68/10348.
Відповідно до абзацу 4 пункту 7
Порядку при оформленні паспорта/проїзного документа для виїзду за кордон на постійне проживання на четвертій чи п'ятій сторінці паспорта/проїзного документа проставляється штамп "Постійне проживання", який скріплюється печаткою. За наявності в таких осіб двох паспортів/проїзних документів один з них вилучається і підлягає знищенню в установленому порядку. Підлягає також вилученню в таких осіб та знищенню в установленому порядку паспорт громадянина України з відміткою про зняття з реєстраційного обліку.
................Перейти до повного тексту