1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
28.12.2009 Справа N 2а-89/09/9103
Київський апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого, судді - Бараненка І.І., при секретарі судового засідання - Григоренко Т.І., за участю представника позивача - ОСОБА_3, представника відповідача - Басалаєвій А.В., представників третьої особи: ОСОБА_5 ОСОБА_6, ОСОБА_7, розглянувши адміністративну справу за позовом кандидата на пост Президента України ОСОБА_1 (надалі - Позивач) до Центральної виборчої комісії (надалі - Відповідач), третя особа - кандидат на пост Президента України ОСОБА_2 про визнання протиправною та скасування постанови Центральної виборчої комісії від 24 грудня 2009 року N 550 "Про скаргу кандидата на пост Президента України ОСОБА_2, зареєстровану в Центральній виборчій комісії 22 грудня 2009 року за N 21-36-24661", В С Т А Н О В И В:
26 грудня 2009 року довірена особа кандидата на пост Президента України ОСОБА_1 у загальнодержавному виборчому окрузі - ОСОБА_4 звернувся до Київського апеляційного адміністративного суду з позовною заявою, у якій, посилаючись на порушення Відповідачем положень ч. 15 ст. 64, ст. 97 Закону України "Про вибори Президента України", інших норм права, просив визнати протиправною та скасувати постанову Центральної виборчої комісії від 24 грудня 2009 року N 550 "Про скаргу кандидата на пост Президента України ОСОБА_2, зареєстровану в Центральній виборчій комісії 22 грудня 2009 року за N 21-36-24661", якою визнано дії Прем'єр-міністра України, кандидата на пост Президента України ОСОБА_1 щодо ведення нею передвиборної агітації 17 грудня 2009 року в місті Чернігові неправомірними та оголошено кандидату на пост Президента України ОСОБА_1 попередження за залучення та використання для проведення передвиборної агітації підлеглих їй осіб, службового транспорту, інших об'єктів та ресурсів за місцем роботи.
В судовому засіданні представник Позивача позовні вимоги підтримав і дав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві.
Представники Відповідача і Третьої особи в судовому засіданні позов не визнали, пояснили, що відповідач діяв у межах наданих йому повноважень, прийняв законне і обґрунтоване рішення оскільки Позивач порушив установлені ст. ст. 3, 64 Закону України "Про вибори Президента України" обмеження щодо ведення передвиборної агітації.
Заслухавши пояснення представників сторін і третьої особи та, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, виходячи з наступного.
22 грудня 2009 року до Центральної виборчої комісії надійшла скарга від кандидата на пост Президента України ОСОБА_2 на дії кандидата на пост Президента України ОСОБА_1 про порушення вимог Закону України "Про вибори Президента України" щодо ведення передвиборної агітації.
У скарзі суб'єкт звернення, посилаючись на порушення Прем'єр-міністром України, кандидатом на пост Президента України ОСОБА_1 вимог Закону України "Про вибори Президента України", просив Центральну виборчу комісію прийняти рішення про оголошення попередження кандидату на пост Президента України ОСОБА_1
Постановою Центральної виборчої комісії від 24 грудня 2009 року N 550 задоволено скаргу кандидата на пост Президента України ОСОБА_2, визнано дії Прем'єр-міністра України, кандидата на пост Президента України ОСОБА_1 щодо ведення нею передвиборної агітації 17 грудня 2009 року в місті Чернігові неправомірними та оголошено кандидату на пост Президента України ОСОБА_1 попередження за залучення та використання для проведення передвиборної агітації підлеглих їй осіб, службового транспорту, інших об'єктів та ресурсів за місцем роботи.
Суд вважає дану постанову протиправною з огляду на наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, 17 грудня 2009 року Прем'єр-міністр України ОСОБА_1 перебувала з робочою поїздкою в місті Чернігові, під час якої на Красній площі міста відбулася її зустріч громадянами.
Про проведення зустрічі з Прем'єр-міністром України Чернігівського міського голову Соколова О.В. було повідомлено 14 грудня 2009 року народним депутатом України Куровським І.І. - головою Чернігівської обласної партійної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина". У повідомленні міститься, зокрема, прохання до міського голови надати необхідні вказівки органам внутрішніх справ, управлінням пожежної охорони, охорони здоров'я та житлово-комунального господарства для забезпечення правопорядку та безпеки під час проведення заходу.
Звертаючись до присутніх на зустрічі громадян, ОСОБА_1, зокрема, висловилася: "... Не дайте їм в день виборів, не дай Боже, залишитися вдома. Залишились вдома - відкрили шлях цій банді. Десь там прийшли і поставили пташку ОСОБА_2 - знаєте, там такий кандидат. Це значить - відкрили шлях для цієї банди, і я не хочу, щоб так було...".
Центральна виборча комісія розцінила зазначене висловлювання ОСОБА_1 таким, що порушує установлені Законом обмеження щодо ведення передвиборної агітації, а також установлений ч. 3 ст. 3 Закону принцип рівності прав і можливостей кандидатів на пост Президента України брати участь у виборчому процесі, який, зокрема, забезпечується забороною втручання органів державної влади у виборчий процес.
Суд вважає такі висновки Центральної виборчої комісії помилковими з огляду на наступне.
Як вбачається зі змісту оскаржуваної постанови, Центральною виборчою комісією встановлено, що 17 грудня 2009 року в місті Чернігові позивач перебував з робочою поїздкою і діяв як Прем'єр-міністр України.
Даний факт підтверджується як копією повідомлення Чернігівської обласної партійної організації ВО "Батьківщина" Чернігівському міському голові від 14 грудня 2009 року про заплановану зустріч Прем'єр-міністра України з громадянами міста в рамках робочої поїздки, так і довідкою окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 208 від 21 грудня 2009 року про те, що в порядку, передбаченому ч. 8 ст. 58 Закону України "Про вибори Президента України" повідомлення про проведення кандидатом на пост Президента України ОСОБА_1 публічних заходів передвиборної агітації у місті Чернігові не надходило.
Таким чином, зустріч громадян з Прем'єр-міністром України проходила в рамках робочої поїздки, на якій ОСОБА_1 виступала як Прем'єр-міністр України, а не як кандидат на пост Президента України, а відтак дії позивача не можуть бути розцінені як передвиборна агітація.
В оскаржуваній постанові Центральна виборча комісія зазначила, що під час зустрічі Прем'єр-міністра України з громадянами міста Чернігова кандидатом на пост Президента України ОСОБА_1 використовувалися матеріали та інші елементи передвиборної агітації, що стало підставою для кваліфікації вказаної зустрічі як публічний захід передвиборної агітації.
Проте, Центральною виборчою комісією не зазначено, які саме "матеріали та елементи передвиборної агітації" були використані під час зазначеної зустрічі, що свідчить про неповне з'ясування комісією обставин, що мають значення для вирішення скарги.
Також при ухваленні оскаржуваної постанови, Центральна виборча комісія дійшла висновку про те, що діями Прем'єр-міністра України ОСОБА_1 порушено встановлені ч. 15 ст. 64 Закону України "Про вибори Президента України" обмеження щодо ведення передвиборної агітації стосовно заборони участі в ній посадових осіб органів виконавчої влади, оскільки кандидат на пост Президента України ОСОБА_1, яка займає посаду Прем'єр-міністра України, зустрічаючись з виборцями в місті Чернігові 17 грудня 2009 року, залучала та використовувала для проведення передвиборної агітації підлеглих їй осіб, службовий транспорт та інші об'єкти та ресурси за місцем роботи.

................
Перейти до повного тексту