- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
18.12.2009 Справа N 2а-65/09/9103
Київський апеляційний адміністративний суд: у складі головуючого, судді Данилової М.В., при секретарі Григоренко Т.І., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну с праву за позовом кандидата на пост Президента України ОСОБА_1 до Центральної виборчої комісії про визнання дій незаконними,
В С Т А Н О В И В:
17 грудня 2009 року до Київського апеляційного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулась кандидат на пост Президенти України ОСОБА_1, в якому просила визнати незаконними дії ЦВК щодо встановлення при затвердженні форми та тексту виборчого бюлетеня для територіальних виборчих округів та закордонного виборчого округу, затвердженого у додатках N 1, N 2 до постанови Центральної виборчої комісії від 15.12.2009 р.
N 492 "Про форму і текст виборчого бюлетеня для голосування в день виборів Президента України 17 січня 2010 року та форму виборчого бюлетеня для повторного голосування" таких відомостей, як порядковий номер кандидатів на пост Президента України, визнати незаконною постанову ЦВК від 15.12.2009 року
N 492 "Про форму і текст виборчого бюлетеня для голосування в день виборів Президента України 17 січня 2010 року та форму виборчого бюлетеня для повторного голосування" в частині затвердження у додатках N 1 та
N 2, форми і тексту виборчого бюлетеня, таких обов'язкових відомостей, як порядкові номери кандидатів на пост Президента України. Зобов'язати ЦВК на найближчому засіданні Комісії, з дня набрання законної сили Рішення суду внести зміни в додаток N 1 та N 2 до постанови ЦВК від 15 грудня 2009 року
N 492 "Про форму і текст виборчого бюлетеня для голосування в день виборів Президента України 17 січня 2010 року та форму виборчого бюлетеня для повторного голосування" шляхом виключення із форми і тексту виборчого бюлетеня порядкових номерів кандидатів на пост Президента України.
Вимоги позивач обґрунтувала тим, що відповідно до ст.
12 Закону України
"Про вибори Президента України" він є суб'єктом виборчого процесу, а саме кандидатом на пост Президента України. Вважає, що Центральна виборча комісія своїми незаконними діями допустила порушення вимоги
Конституції України, а також порушення вимог ч. 4 ст.
71 Закони України
"Про вибори Президента України", яким передбачено, що до виборчого бюлетеня для голосування в день виборів вносяться відомості - в алфавітному порядку за прізвищами зареєстрованих кандидатів на пост Президента України із зазначенням прізвищ, імен, по батькові, року народження, місця проживання, місця роботи (занять), партійності кандидата, суб'єкта висунення кандидата; праворуч напроти відомостей про кожного кандидата розташовується порожній квадрат; після прізвищ усіх кандидатів у виборчому бюлетені зазначається: "Не підтримую жодного кандидата на пост Президента України" і праворуч від цих слів розташовується порожній квадрат; роз'яснення щодо порядку його заповнення виборцем під час голосування.
Але в той же час, відповідачем - ЦВК, Постановою
N 492 від 15.12.2009 року затверджено форма і текст виборчого бюлетеню для голосування в день виборів Президента України 17 січня 2010 року у додатках N 1 та
N 2, в які були внесені додаткові відомості, які не передбачені Законом України
"Про вибори Президента України", а саме - порядкові номери кандидатам на пост Президента України, що розташовані ліворуч напроти прізвища кожного кандидата на пост Президента.
У судовому засіданні представник позивача підтримав адміністративний позов та просив його задовольнити в повному обсязі.
Представник ЦВК в судовому засіданні, заперечуючи проти позовних вимог, посилався на дотримання Центральною виборчою комісією вимог чинного законодавства під час затвердження форми і тексту виборчого бюлетеня для голосування в день виборів Президента України 17 січня 2010 року та форму виборчого бюлетеня для повторного голосування. Вказав, що порядкові номери, які містяться у виборчому бюлетені для голосування в день виборів Президента України 17 січня 2010 року, форма і текст якого затвердженого
постановою ЦВК 15.12.2009 року відноситься до елемента форми виборчого бюлетеня, а не до його тексту. Самі ці порядкові номери, передбачені формою бюлетеня лише щодо відповідних граф бюлетеня. А ні в якому разі не щодо кандидатів на пост Президента України. Такі номери є формальними, а не текстовою складовою виборчого бюлетеня. Вважає, що застосування нумерації окремих граф виборчого бюлетеня є питанням доцільності та не впливає на законність відповідного рішення Комісії.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.
Згідно ст.
2 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію" - комісія відповідно до своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених
Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, однакове застосування законодавства України про вибори. Комісія будує свою діяльність на принципах верховенства права, законності, незалежності, об'єктивності, компетентності, професійності, колегіальності розгляду і вирішення питань, обґрунтованості прийнятих рішень, відкритості і публічності.
Статтею
17 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію" визначені повноваження Центральної виборчої комісії, яка забезпечує дотримання передбачених
Конституцією та законами України принципів і засад виборчого процесу, забезпечує однакове застосування законодавства України про вибори на всій території України.
Частиною шостою статті
103 Конституції України передбачено, що порядок проведення виборів Президента України встановлюється законом.
Частиною першою статті
71 Закону України
"Про вибори Президента України" передбачено, що форма і текст виборчого бюлетеня для голосування в день виборів Президента України, а також форма виборчого бюлетеня для повторного голосування затверджується Центральною виборчою комісією не пізніш як за двадцять два дні до дня виборів.
Відповідно до частини 3 статті
71 Закону України
"Про вибори Президента України" виборчий бюлетень повинен містити назву та дату проведення виборів (бюлетень для повторного голосування - дату повторного голосування), номер територіального виборчого округу, номер виборчої дільниці, крім спеціальних виборчих дільниць, які утворені відповідно до частини десятої статті 20, а також позначені місця для печатки дільничної виборчої комісії, прізвища, ініціалів та підпису члена дільничної виборчої комісії, який видаватиме виборчий бюлетень.
Відповідно до частини четвертої статті
71 вказаного
Закону - до виборчого бюлетеня для голосування в день виборів вносяться відомості в алфавітному порядку за прізвищами зареєстрованих кандидатів на пост Президента України із зазначенням прізвищ, імен, по батькові, року народження, місця проживання, місця роботи (занять), партійності кандидата, суб'єкта висунення кандидата. Праворуч напроти відомостей про кожного кандидата розташовується порожній квадрат. Після прізвищ усіх кандидатів у виборчому бюлетені зазначається: "Не підтримую жодного кандидата на пост Президента України" і праворуч від цих слів розташовується порожній квадрат.
................Перейти до повного тексту