- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
П О С Т А Н О В А
За позовом ОСОБА_1
до Центральної виборчої комісії
про визнання протиправною та скасування
постанови ЦВК НОМЕР_1 від ІНФОРМАЦІЯ_1
Головуючий суддя Кротюк О.В.
судді: Добрянська Я.І., Келеберда В.І.
Секретар судового Молочна І.С.
засідання:
Представники:
Від позивача: ОСОБА_2 (довіреність від ІНФОРМАЦІЯ_2 р.,
N бланку НОМЕР_2); ОСОБА_3 (довіреність
від ІНФОРМАЦІЯ_3 р., N бланку НОМЕР_3)
Від відповідача: ОСОБА_4 (довіреність від ІНФОРМАЦІЯ_4
НОМЕР_4)
Від третьої особи: ОСОБА_5 (посвідчення уповноваженої особи
"Блоку Юлії Тимошенко" НОМЕР_5).
Обставини справи:
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва N 9/68 від ІНФОРМАЦІЯ_3 р. відкрито провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Центральної виборчої комісії про визнання протиправною та скасування постанови Центральної виборчої комісії НОМЕР_1 від ІНФОРМАЦІЯ_1 р., призначено попереднє засідання.
Під час підготовчого провадження суд залучив третю особу, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору, Виборчий блок політичних партій "Блок Юлії Тимошенко", перевірив повноваження представників сторін та третьої особи, залучив до матеріалів справи документи, надані сторонами та третьою особою на виконання вимог ухвали суду від ІНФОРМАЦІЯ_3 р., з'ясував, що примирення між сторонами неможливе: позивач підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просить їх задовольнити, відповідач позовні вимоги не визнає та просить відмовити в їх задоволенні, з'ясував, що необхідність витребувати додаткові документи відсутня.
Ухвалою суду від ІНФОРМАЦІЯ_3 р. закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 26.09.2007 р. об 09:00, про що представники сторін та третьої особи повідомлені належним чином.
Після відкриття 26.09.2007 року позивачем через канцелярію суду було подано доповнення до позовної заяви.
В обґрунтування заявлених вимог про визнання протиправною та скасування Постанови ЦВК позивач посилається на її протиправність та необґрунтованість, в зв'язку з порушенням порядку винесення відповідних постанов.
Позовні вимоги ґрунтуються на тому, що відповідно до ч. 5 ст.
64 Закону України
"Про вибори народних депутатів України" Центральна виборча комісія розглядає питання про скасування реєстрації кандидата у депутати чи про оголошення йому або партії (блоку) попередження у присутності кандидата у депутати чи представника партії (блоку) у Центральній виборчій комісії. Про час розгляду цього питання вказані особи повідомляються не пізніш як напередодні розгляду. У разі відсутності зазначених осіб на засіданні без поважних причин, а при розгляді цього питання менш як за три дні до дня виборів - з будь-якої причини, це питання розглядається Центральною виборчою комісією за відсутності вказаних осіб.
Позивач зазначає, що розгляд звернення щодо скасування рішення ЦВК НОМЕР_6 від ІНФОРМАЦІЯ_5 р. відбувся за його відсутності, що пов'язане з тим, що телеграму за підписом Секретаря Центральної виборчої комісії ОСОБА_6 про розгляд питання Комісією щодо скасування рішення про реєстрацію його як кандидата у депутати було отримано членами сім'ї ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_6 р., а 17.09.2007 р. під час розгляду звернення у ЦВК знаходився на зустрічі з виборцями Вінницької області.
Відповідач в поданих до суду запереченнях та наданих в судових засіданнях поясненнях позов не визнав, вказуючи, що згідно п. 2 ч. 1 ст.
64 Закону України
"Про вибори народних депутатів України" Центральна виборча комісія не пізніше ніж за три дні до дня виборів приймає рішення про скасування реєстрації окремого кандидата у депутати, включеного до виборчого списку партії (блоку), з виключенням його з виборчого списку в разі звернення партії (блоку) не пізніш як за п'ятнадцять днів до дня виборів про скасування рішення щодо реєстрації кандидата у депутати відповідно до рішення, прийнятого у порядку, передбаченому статутом партії (угодою про утворення блоку). Відповідач наголошує, що закон не вимагає будь-яких додаткових умов для скасування реєстрації крім прийняття рішення Блоком в порядку, передбаченому угодою про утворення виборчого блоку. Тобто, виключення кандидата у депутати зі списку виборчого блоку є безумовним правом блоку, а Центральна виборча комісія має право прийняти лише одне рішення - про скасування реєстрації такого кандидата. Закон України
"Про вибори народних депутатів України" не передбачає альтернативних варіантів вирішення вказаного питання. П. 6 Угоди про утворення виборчого блоку політичних партій "Блок Юлії Тимошенко" передбачено, що рішення про виключення особи з виборчого списку кандидатів у народні депутати України від Блоку до закінчення виборчого процесу розглядаються і приймаються на засіданні Ради Блоку. ІНФОРМАЦІЯ_7 р. Радою Блоку "Блок Юлії Тимошенко", відповідно до п. 6 Угоди про утворення блоку, було вирішено виключити з виборчого списку кандидата в депутати ОСОБА_1. Того ж дня - ІНФОРМАЦІЯ_7 р., тобто у встановлений Законом строк це рішення було передано до Центральної виборчої комісії, яка за результатами його розгляду прийняла рішення про скасування реєстрації ОСОБА_1.
Згідно ч. 2 ст.
19 Конституції України органи державної влади органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені
Конституцією та законами України.
Відповідач, враховуючи вищезазначене, зазначає, що присутність або відсутність позивача на засіданні Центральної виборчої комісії будь-яким чином не вплинула б на прийняття рішення Центральною виборчою комісією, адже жодного іншого рішення Центральна виборча комісія прийняти не могла.
Крім того, відсутність позивача або членів його родини за адресою проживання, що стала причиною невчасного отримання ним телеграми з повідомленням про засідання Центральної виборчої комісії не є поважною причиною відсутності позивача на засіданні, куди він був запрошений.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позов та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд В С Т А Н О В И В:
В судовому засіданні встановлено, що до Центральної виборчої комісії ІНФОРМАЦІЯ_7 року надійшли заяви "Блоку Юлії Тимошенко" про скасування реєстрації кандидатів у народні депутати України ОСОБА_1 та ОСОБА_2, включених до виборчого списку Блоку Юлії Тимошенко відповідно під НОМЕР_7 та НОМЕР_8 на позачергових виборах народних депутатів України 30 вересня 2007 року, та додані до них рішення Ради "Блоку Юлії Тимошенко" від ІНФОРМАЦІЯ_7 року НОМЕР_9 та НОМЕР_10 про виключення зазначених осіб з виборчого списку кандидатів у народні депутати від цього блоку.
ІНФОРМАЦІЯ_8 відповідач надіслав виборчу телеграму (вих. номер НОМЕР_11) ОСОБА_1 з повідомленням про проведення ІНФОРМАЦІЯ_9 годині за адресою АДРЕСА_1 Центральною виборчою комісією розгляду питання про скасування реєстрації кандидата у народні депутати України ОСОБА_1 включеного до виборчого списку "Блоку Юлії Тимошенко" під НОМЕР_12, на позачергових виборах народних депутатів України 30 вересня 2007 р.
................Перейти до повного тексту