- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
11.08.2009 Справа N 22-а-20667/08
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого - судді Данилової М.В., суддів: Бєлової Л.В. та Бистрик Г.М., при секретарі судового засідання Горбачовій Ю.Д., розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Києві апеляційну скаргу Міністерства транспорту та зв'язку України на
постанову Окружного адміністративного суду України від 26 березня 2008 року у справі за позовом закритого акціонерного товариства "Інтертранс" до Кабінету Міністрів України (треті особи без самостійних вимог на стороні відповідача: Державна адміністрація залізничного транспорту України "Укрзалізниця", Міністерство транспорту та зв'язку України) про визнання нечинною постанови, В С Т А Н О В И Л А:
У листопаді 2007 року закрите акціонерне товариство "Інтертранс" (ЗАТ, "Інтертранс") звернулось до суду з позовом до Кабінету Міністрів України (КМУ, Кабмін).
Зазначили, що відповідачем прийнято постанову
N 1325 від 14 листопада 2007 року "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України з питань Міністерства транспорту та зв'язку", пунктом п'ятим якої внесено зміни до
Положення про Міністерство транспорту та зв'язку України (Мінтранс). Дані зміни передбачають повноваження Мінтрансу щодо погодження тарифів Укрзалізниці на перевезення транзитних вантажів залізничним транспортом через територію України.
Посилаючись на порушення Кабміном норм
Конституції України, Указу Президента України від 10 червня 1997 року
N 503/97 "Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності", - просили визнати незаконною та нечинною постанову КМУ
N 1325 від 14 листопада 2007 року "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України з питань Міністерства транспорту та зв'язку".
У апеляційній скарзі Міністерство транспорту та зв'язку України, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, неповне та необ'єктивне дослідження обставин справи, просить оскаржуване рішення скасувати, прийняте нове рішення, у позові відмовити.
Зазначали, що під час розгляду спорів щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень суди незалежно від наведеного у позові, повинні перевіряти їх відповідність вимогам, встановленим частиною третьою статті
2 Кодексу адміністративного судочинства України. Крім того, оскаржувана
постанова КМУ не встановлює питання користування тарифами, а лише уповноважує Мінтранс погоджувати тарифи Укрзалізниці, яка підпорядкована йому.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи та дослідивши докази, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, суд вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, а постанова суду - скасуванню з огляду на таке.
Як вбачається з матеріалів справи, 14 листопада 2007 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову
N 1325 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України з питань Міністерства транспорту та зв'язку". Відповідно до пункту 5 цієї постанови доповнено Положення про Міністерство транспорту та зв'язку України, затверджене постановою КМУ від 6 червня 2006 року
N 789, яким уповноважено Мінтранс погоджувати тарифи Укрзалізниці на перевезення вантажів залізничним транспортом через територію України.
Судом першої інстанції встановлено, що позивач - ЗАТ "Інтертранс" при здійсненні своєї господарської діяльності укладає договори з "Укрзалізницею" та користується тарифами, встановленими відповідно до оскаржуваної
постанови, а тому положення підпункту першого пункту 5 такої постанови зачіпає охоронювані законом інтереси позивача як учасника господарських відносин, пов'язаних із наданням послуг перевезення та експедирування.
Згідно статті
113 Конституції України Кабінет Міністрів України є вищим органом у системі органів виконавчої влади. Кабінет Міністрів України у своїй діяльності керується цією
Конституцією та законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до
Конституції та законів України.
За змістом частини першої статті
117 Конституції України Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання.
Пункт перший частини першої статті
20 Закону України
"Про Кабінет Міністрів України" передбачає, що уряд забезпечує проведення державної політики цін, здійснює державне регулювання ціноутворення, а згідно пункту шостого цієї ж частини він утворює, реорганізовує і ліквідує міністерства та інші центральні органи виконавчої влади відповідно до закону в межах коштів, передбачених у
Державному бюджеті України на утримання органів виконавчої влади, затверджує положення про зазначені органи.
................Перейти до повного тексту