- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
П О С Т А Н О В А
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого, судді Кочана В.М., суддів: Арсірія Р.О., Пилипенко О.Є., секретаря судового засідання Стріхи В.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов ОСОБА_1 до Кабінету Міністрів України, третя особа на стороні відповідача - Державний комітет рибного господарства України, про визнання протиправним та скасування розпорядження
N 591-р від 10.04.2008 р., В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив визнати протиправним та скасувати розпорядження Кабінету Міністрів України
N 591-р від 10.04.2008 р. "Про звільнення ОСОБА_1 з посади ІНФОРМАЦІЯ_1".
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав і пояснив, що позивача розпорядженням КМ України
N 591-р від 10.04.2008 р. звільнено з посади ІНФОРМАЦІЯ_1 у зв'язку з виявленням його невідповідності займаній посаді внаслідок стану здоров'я (п. 2 ч. 1 ст.
40 КЗпП України) .
Представник позивача зазначив, що постановою Кабінету Міністрів України
N 1708 від 13.12.2006 р. позивача, який на той час вже був інвалідом ІНФОРМАЦІЯ_2 групи та особою, яка втратила професійну працездатність, було призначено Головою Державного комітету рибного господарства України.
Отримавши подання в.о. Міністра аграрної політики від 10.04.2009 року та жодним чином не перевіривши можливість чи неможливість позивача виконувати посадові обов'язки, Кабінет Міністрів України того ж дня видав оскаржуване
розпорядження.
На думку представника позивача, оскаржуване розпорядження прийнято всупереч положень постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2007 року
N 880 "Про затвердження Порядку розгляду питань, пов'язаних з призначенням на посади та звільненням з посад керівників органів виконавчої влади, урядових органів, торговельно-економічних місій у складі закордонних дипломатичних установ, державних підприємств та їх об'єднань" та законодавства, що захищає права інвалідів.
Представник відповідача проти задоволення адміністративного позову заперечив, оскільки вважає, що у Кабінету Міністрів України було достатньо доказів, які свідчили про невідповідність позивача займаній посаді внаслідок стану здоров'я.
Необхідності проводити додаткову перевірку не виникло, оскільки з довідки N 119053, виданої 21.06.2005 року Спеціалізованою радіологічною медико-соціальною експертною комісією, слідує, що позивач втратив 80% професійної здатності та до регулярної праці не придатний.
Вислухавши пояснення представників сторін, третьої особи, дослідивши письмові докази по справі, суд вважає, що адміністративний позов слід задовольнити з наступних підстав.
В судовому засіданні встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України
N 1708 від 13.12.2006 р. позивача було призначено Головою Державного комітету рибного господарства України.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України
N 591-р від 10.04.2008 р. "Про звільнення ОСОБА_1 з посади ІНФОРМАЦІЯ_1" позивача звільнено з посади ІНФОРМАЦІЯ_1 у зв'язку з виявленням його невідповідності займаній посаді внаслідок стану здоров'я (п. 2 ч. 1 ст.
40 КЗпП України) .
Згідно з ч. 2 ст.
19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з пп. 3 ч. 6 ст.
23 Закону України
"Про Кабінет Міністрів України" Кабінет Міністрів України призначає на посаду та звільняє з посади за поданням Прем'єр-міністра України відповідно до пропозицій членів Кабінету Міністрів України, до сфери спрямування і координації яких належать центральні органи виконавчої влади, - перших заступників та заступників керівників цих органів.
Державний комітет рибного господарства України (Держкомрибгосп) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики України.
Відносини, пов'язані з прийняттям та звільненням з роботи державних службовців, врегульовані законодавством України про працю та Законом України
"Про державну службу".
Відповідно до ст.
1 Закону України
"Про державну службу" державна служба в Україні - це професійна діяльність осіб, які займають посади в державних органах та їх апараті щодо практичного виконання завдань і функцій держави та одержують заробітну плату за рахунок державних коштів. Ці особи є державними службовцями і мають відповідні службові повноваження.
Відповідно до ч. 2 ст.
2 Закону України
"Про державну службу" посадовими особами вважаються керівники та заступники керівників державних органів та їх апарату, інші державні службовці, на яких законами або іншими нормативними актами покладено здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій.
Згідно преамбули Закону України
"Про державну службу", цей Закон регулює суспільні відносини, які охоплюють діяльність держави щодо створення правових, організаційних, економічних та соціальних умов реалізації громадянами України права на державну службу та визначає загальні засади діяльності, а також статус державних службовців, які працюють в державних органах та їх апараті.
Порядок розгляду відповідачем питань щодо призначення та звільнення з посад державних службовців, призначення та звільнення яких віднесено до компетенції Кабінету Міністрів України, врегульований Порядком розгляду питань, пов'язаних з призначенням на посади та звільненням з посад керівників центральних і місцевих органів виконавчої влади, торговельно-економічних місій у складі закордонних дипломатичних установ України, державних підприємств та їх об'єднань, керівників самостійних структурних підрозділів центральних органів виконавчої влади, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2007 року
N 880 (далі - Порядок).
Згідно пп. 1 п. 1
Порядку він застосовується під час розгляду питань щодо призначення на посаду та звільнення з посади керівників центральних органів виконавчої влади, їх перших заступників та заступників.
Це означає, що при вирішенні питання про звільнення позивача відповідач обов'язково мав керуватися
Порядком.
Згідно п. 6
Порядку питання щодо призначення на посаду та звільнення з посади осіб, зазначених у пункті 1 цього
Порядку, розглядається після надходження подання разом з документами, зазначеними у пункті 12 цього
Порядку, за результатами співбесід і спеціальної перевірки відомостей, що подають кандидати на зайняття посад державних службовців.
................Перейти до повного тексту