- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
П О С Т А Н О В А
02.06.2008 N 5/86
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого, судді - Кочана В.М., суддів Вовка П.В., Степанюка А.Г., секретаря судового засідання Стріхи В.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов ОСОБА_1 до Кабінету Міністрів України, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Державний комітет України у справах національностей та релігій, про скасування розпорядження Кабінету Міністрів України та поновлення на роботі, В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив визнати протиправним та скасувати розпорядження Кабінету Міністрів України від 06.02.2008 року
N 238-р "Про звільнення ОСОБА_1 з посади першого заступника Голови Державного комітету України у справах національностей та релігій" та поновити його на роботі, допустивши рішення в частині поновлення на роботі до негайного виконання.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав і пояснив, що позивача було призначено на посаду першого заступника Голови Державного комітету України у справах національностей та міграції Указом Президента України від 11.06.2003 року
N 518/2003. У зв'язку із створенням на базі Державного комітету України у справах національностей та міграції Державного комітету України у справах національностей та релігій згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року
N 1575 позивача призначено на посаду першого заступника Голови Державного комітету України у справах національностей та релігій згідно постанови Кабінету Міністрів України від 07.03.2007 року
N 394.
6 лютого 2008 року Кабінетом Міністрів України було видане розпорядження
N 238-р "Про звільнення ОСОБА_1 з посади першого заступника Голови Державного комітету України у справах національностей та релігій" (далі - Розпорядження). Згідно вказаного Розпорядження позивача без будь-яких пояснень чи обґрунтувань звільнено з посади першого заступника Голови Державного комітету України у справах національностей та релігій. Про видання Розпорядження позивач дізнався з офіційної веб-сторінки відповідача в мережі Інтернет.
Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечила, оскільки вважає, що оскаржуване розпорядження прийнято уповноваженим на те органом при наявності подання Прем'єр-міністра України.
Вислухавши пояснення сторін та третьої особи, яка підтримала позицію відповідача, суд вважає, що позов слід задовольнити частково, виходячи з наступного.
В судовому засіданні встановлено, що позивача було призначено на посаду першого заступника Голови Державного комітету України у справах національностей та міграції Указом Президента України від 11.06.2003 року
N 518/2003. У зв'язку із створенням на базі Державного комітету України у справах національностей та міграції Державного комітету України у справах національностей та релігій згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року
N 1575 позивача призначено на посаду першого заступника Голови Державного комітету України у справах національностей та релігій згідно постанови Кабінету Міністрів України від 07.03.2007 року
N 394.
6 лютого 2008 року Кабінетом Міністрів України було видане розпорядження
N 238-р"Про звільнення ОСОБА_1 з посади першого заступника Голови Державного комітету України у справах національностей та релігій" (далі - Розпорядження).
Зі змісту вказаного
Розпорядження слідує, що позивача звільнено з посади першого заступника Голови Державного комітету України у справах національностей та релігій без будь-яких обгрунтувань.
Питання діяльності Державного комітету України у справах національностей та релігій врегульовані Положенням про Державний комітет України у справах національностей та релігій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2007 року
N 201 (далі - Положення).
Згідно п. 1
Положення Державний комітет України у справах національностей та релігій є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України.
Відповідно до п. 8
Положення Держкомнацрелігій очолює Голова, якого призначає посаду і звільняє з посади Кабінет Міністрів України за поданням Прем'єр-міністра Україні.
Голова має заступників, які призначаються на посади і звільняються з посад в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно пп. 3 ч. 7 ст.
23 Закону України
"Про Кабінет Міністрів України" Кабінет Міністрів України призначає на посаду та звільняє з посади за поданням Прем'єр-міністра України відповідно до пропозицій членів Кабінету Міністрів України, до сфери спрямування і координації яких належать центральні органи виконавчої влади, - перших заступників та заступників керівників цих органів.
Отже, відповідач є органом, уповноваженим призначати та звільняти першого заступника Голови Держкомнацрелігій.
Відносини, пов'язані з прийняттям та звільненням з роботи, врегульовані законодавством України про працю та Законом України
"Про державну службу".
Згідно ст.
1 Закону України
"Про державну службу" державна служба в Україні - це професійна діяльність осіб, які займають посади в державних органах та їх апараті щодо практичного виконання завдань і функцій держави та одержують заробітну плату за рахунок державних коштів. Ці особи є державними службовцями і мають відповідні службові повноваження.
Відповідно до ч. 2 ст.
2 Закону України
"Про державну службу" посадовими особами відповідно до цього Закону вважаються керівники та заступники керівників державних органів та їх апарату, інші державні службовці, на яких законами або іншими нормативними актами покладено здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій.
Викладене означає, що посада першого заступника Держкомнацрелігій є державною службою, а позивач, займаючи її, відповідно є державним службовцем.
Відповідно до ч. 3 ст.
25 Закону України
"Про державну службу" посада першого заступника Голови Держкомнацрелігій віднесена до другої категорії державних службовців.
Згідно преамбули Закону України
"Про державну службу" цей Закон регулює суспільні відносини, які охоплюють діяльність держави щодо створення правових, організаційних, економічних та соціальних умов реалізації громадянами України права на державну службу та визначає загальні засади діяльності, а також статус державних службовців, які працюють в державних органах та їх апараті.
Згідно ч. 2 ст.
19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Порядок розгляду відповідачем питань щодо призначення та звільнення з посад державних службовців, призначення та звільнення яких віднесено до компетенції Кабінету Міністрів України, врегульований Порядком розгляду питань, пов'язаних з призначенням на посади та звільненням з посад керівників центральних і місцевих органів виконавчої влади, торговельно-економічних місій у складі закордонних дипломатичних установ України, державних підприємств та їх об'єднань, керівників самостійних структурних підрозділів центральних органів виконавчої влади, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2007 року
N 880 (далі - Порядок).
Згідно пп. 1 п. 1
Порядку він застосовується під час розгляду питань щодо призначення на посаду та звільнення з посади керівників центральних органів виконавчої влади, їх перших заступників та заступників.
Це означає, що при вирішенні питання про звільнення позивача відповідач обов'язково мав керуватися
Порядком.
Згідно п. 6
Порядку питання щодо призначення на посаду та звільнення з посади осіб, зазначених у пункті 1 цього Порядку, розглядається після надходження подання разом з документами, зазначеними у пункті 12 цього Порядку, за результатами співбесід і спеціальної перевірки відомостей, що подають кандидати на зайняття посад державних службовців.
................Перейти до повного тексту