1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
П О С Т А Н О В А
13.02.2008 N 5/351
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого - судді Кочана В.М., суддів: Келеберди В.І., Ковзеля П.О., секретаря судового засідання Стріхи В.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов ОСОБА_1 до Кабінету Міністрів України, Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи про визнання протиправними та скасування розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.04.2007 р. N 214-р, наказу Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, поновлення на посаді, В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до адміністративного суду з позовом до Кабінету Міністрів України та Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи з вимогами про визнання протиправними та скасування розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.04.2007 р. N 214-р, наказу Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та поновлення позивача на посаді.
В судовому засіданні позивач та його представник підтримали позовні вимоги та пояснили наступне.
23.04.2007 р. розпорядженням Кабінету Міністрів України N 214-р позивача звільнено з посади заступника начальника Державного департаменту пожежної безпеки Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи. Згідно з цим розпорядженням та відповідно до п. 40 Положення про проходження служби рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, наказом N 167 Міністра України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи я зарахований у розпорядження Міністра.
Підставою для винесення розпорядження Кабінету Міністрів України стала заява від імені позивача про звільнення з посади за власним бажанням.
Позивач стверджував, що таку заяву він не писав і не давав своєї згоди на звільнення. З 27.12.2006 р. по 19.01.2007 р. перебував на лікуванні у клінічній лікарні "Феофанія" ДУС, а потім на лікарняному по 21.04.2007 р. і не міг писати такої заяви.
Представники Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в судове засідання не з'явилися, подали клопотання про розгляд справи у їх відсутності. У письмових поясненнях Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій зазначено, що в ході перевірки встановлено, що рапорт від імені ОСОБА_1 був написаний не ним особисто і не ним особисто поданий до департаменту кадрової політики МНС України.
Перевіркою встановлено також, що ОСОБА_1 з 27.12.2006 р. по 19.01.2007 р. перебував на лікуванні в клінічній лікарні "Феофанія" ДУС, а потім на амбулаторному лікуванні до 21.04.2007 р. Чи був ОСОБА_1 особисто ознайомлений з розпорядженням Кабінету Міністру України про його звільнення з посади попереднім керівництвом Держпожбезпеки на час проведення перевірки не відомо.
Разом з тим Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи погодилося з позовними вимогами позивача.
Представник Кабінету Міністрів України проти задоволення позовних вимог заперечив. В своїх поясненнях зазначив, що приймаючи оскаржуване розпорядження Кабінет Міністрів України діяв на підставі в межах та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України. Доводи позивача щодо порушень МНС порядку підготовки документів про звільнення та неознайомлення позивача з наказом про звільнення з посади не відносяться до повноважень Кабінету Міністрів України.
Вислухавши пояснення сторін, дослідивши письмові докази, суд вважає, що позовні вимоги слід задовольнити, виходячи з наступного.
В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_1 30.11.2005 р. постановою Кабінету Міністрів України N 1138 був призначений на посаду заступника начальника Державного департаменту пожежної безпеки Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи.
23.04.2007 р. розпорядженням Кабінету Міністрів України N 214-р позивача звільнено з посади заступника начальника Державного департаменту пожежної безпеки Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи. Згідно з цим розпорядженням та відповідно до п. 40 Положення про проходження служби рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, наказом N 167 Міністра України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи позивач зарахований у розпорядження Міністра.
Як встановлено в судовому засіданні. підставою для винесення розпорядження Кабінету Міністрів України стала заява від імені позивача про звільнення з посади за власним бажанням. Однак, як стверджує позивач, таку заяву він не писав і не давав своєї згоди на звільнення.
Судом встановлено, що 27.12.2006 р. по 19.01.2007 р. позивач перебував на лікуванні у клінічній лікарні "Феофанія" ДУС, а потім на лікарняному по 21.04.2007 р.
Заява про звільнення була датована 28.12.2006 р., тобто під час перебування позивача на лікарняному.
З розпорядженням Кабінету Міністрів України та наказом Міністра України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи позивача не ознайомлено, чим порушено вимоги ст. 14 Закону України "Про Дисциплінарний статут органів внутрішніх справ України", де передбачено, що зміст наказу доводиться до відома особи рядового або начальницького складу, яку притягнуто до дисциплінарної відповідальності, під підпис. У разі звільнення з посади або звільнення з органів внутрішніх справ особі рядового або начальницького складу видається витяг з наказу.

................
Перейти до повного тексту