- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
П О С Т А Н О В А
За позовом ОСОБА_1
до Кабінету Міністрів України
про визнання нечинним рішення суб'єкта владних
повноважень
Головуючий суддя Бачун О.В.
Судді: Арсірій Р.О., Кротюк О.В.
Секретар Саратова О.В.
Представники:
Від позивача: ОСОБА_2 - п/к (дов. від 15.01.2008 р.),
ОСОБА_3 - п/к (дов. від 10.01.2008 р.)
Від відповідача: [...] - заст. директора (дов. від 26.12.2007 р.
N 29-22/1095)
Обставини справи:
Позовні вимоги заявлені про визнання нечинним п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 21.11.2007 р.
N 1330 "Питання маркування сільськогосподарських товарів, вироблених із застосуванням генетично модифікованих організмів".
В судовому засіданні 11.02.2008 р. оголошено резолютивну частину постанови про задоволення позовних вимог.
Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд, - В С Т А Н О В И В:
01.08.2007 р. Кабінет Міністрів України прийняв постанову
N 985 "Питання обігу харчових продуктів, що містять генетично модифіковані організми та/або мікроорганізми", яка набрала чинності 01.11.2007 р.
Згідно зазначеної
постанови передбачалося, що ввезення та реалізація харчових продуктів, що містять генетично модифіковані організми та/або мікроорганізми в кількості більш як 0,9 відсотка, здійснюється за наявності відповідного маркування із зазначенням якісного складу таких продуктів, а також забороняється ввезення, виробництво та реалізація харчових продуктів, призначених для дитячого харчування, що містять генетично модифіковані організми та/або мікроорганізми.
21.11.2007 р. Кабінетом Міністрів України прийнято постанову
N 1330 "Питання маркування сільськогосподарських товарів, вироблених із застосуванням генетично модифікованих організмів", п. 1 якої скасовано постанову
N 985.
Позивач - ОСОБА_1 - вважає, що п. 1 постанови КМУ
N 1330 прийнято на порушення законодавства з таких підстав.
Згідно ст. ст.
4,
15 Закону України
"Про захист прав споживачів" споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і комплексного вибору. Інформація про продукцію повинна містити позначку про наявність у її складі генетично модифікованих компонентів.
Законом України
"Про дитяче харчування" заборонено будь-яке застосування генетично модифікованих організмів у виробництві та обігу продуктів дитячого харчування (ст. 8, 9, 10 Закону).
Згідно ст.
21 Закону України
"Про Кабінет Міністрів України" одним з повноважень Кабінету Міністрів України є забезпечення проведення державної політики у сферах охорони здоров'я, охорони материнства та дитинства.
Таким чином, прийняття оскаржуваної постанови
N 1330 порушує вищевказані акти законодавства України.
Також позивач посилається на порушення процедури прийняття оскаржуваної постанови
N 1330, а саме: не було проведено процедури громадського обговорення постанови на виконання вимог ст.
54 Закону України
"Про Кабінет Міністрів України", пр. 59 Регламенту Кабінету Міністрів України
N 950 від 18.07.2007 р.
Відповідач - Кабінет Міністрів України - позов визнав, зазначивши наступне.
При прийнятті оскаржуваної постанови
N 1330 не дотримано установленої процедури, зокрема щодо погодження з Держкомпідприємництва.
При цьому відповідач зауважив, що за своєю суттю оскаржувана
постанова не суперечить законодавству.
Кабінет Міністрів України уповноважений державою врегульовувати своїми актами питання, пов'язані із спірними правовідносинами, тому він мав право скасувати свою попередню постанову.
Крім того, оскаржувану
постанову прийнято Кабінетом Міністрів України в установленому порядку, а саме: на його засіданні після погодження з усіма заінтересованими органами виконавчої влади та після розгляду на урядовому комітеті з питань економічної політики і євроінтеграції.
Необхідність скасування Кабінетом Міністрів України постанови Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2007 р.
N 985 пояснюється наступним.
Відповідно до Програми заходів щодо завершення вступу України до Світової організації торгівлі, затвердженої Указом Президента України від 5 лютого 2002 р.
N 104, Україна розпочала процес приєднання до системи ГАТТ/СОТ у 1994 році.
05.02.2008 р. Президент України В.А.Ющенко і Генеральний директор Світової організації торгівлі Паскаль Ламі підписали Протокол про вступ України до Світової організації торгівлі (далі - СОТ), який має бути ратифікований Україною до 4 липня 2008 року.
Саме з метою здійснення заходів із завершення переговорного процесу щодо вступу України до Світової організації торгівлі Кабінетом Міністрів України було прийнято оскаржувану
постанову. Для досягнення мети, визначеною цією
Програмою, та з урахуванням тих економічних переваг, які отримає Україна з набуттям членства у СОТ, Україні необхідно було вирішити низку завдань. Серед цих завдань - лібералізація доступу іноземних підприємств до ринку послуг України та, гармонізація законодавства з вимогами системи угод СОТ.
Аб. 6, 7 ст. 7 вищевказаного
Закону визначено, що порядок державної реєстрації ГМО та продукції, отриманої з їх використанням, затверджує Кабінет Міністрів України.
На час прийняття постанов Кабінету Міністрів України як від 01.08.2007 р.
N 985, так і від 21.11.2007 р.
N 1330 порядок державної реєстрації ГМО та продукції, отриманої з їх використанням, був відсутній.
Скасованою постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2007 р.
N 985 передбачалося, що ввезення та реалізація харчових продуктів, що містять генетично модифіковані організми та/або мікроорганізми в кількості більш як 0,9 відсотка, здійснюються за наявності відповідного маркування із зазначенням якісного складу таких продуктів, а також заборонено ввезення, виробництво та реалізацію харчових продуктів, призначених для дитячого харчування, що містять генетично модифіковані організми та/або мікроорганізми.
За відсутності вищевказаного порядку державної реєстрації ГМО та продукції, отриманої з їх використанням, відповідач необґрунтовано вирішив питання заборони ввезення та обігу в Україні харчових продуктів, що містять ГМО та/або мікроорганізми саме в кількості більш як 0,9 відсотка, що зумовило необхідність скасування абзацу першого пункту першого постанови Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2007 р.
N 985.
................Перейти до повного тексту