- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
П О С Т А Н О В А
10.04.2009 N 2а-2518/09/2670 |
За позовом ОСОБА_1
до Президента України
3-і особи ОСОБА_2 Дніпровська районна
у м. Києві рада, Дніпровська районна
у м. Києві адміністрація
про скасування Розпорядження НОМЕР_5
від 06.03.2009 р.
Судова колегія у складі:
Головуючий, О.В.Бачун
суддя
Судді: М.І.Кишинський, І.А.Качур
Секретар О.В.Саратова
Представники:
Від позивача: ОСОБА_3 - п/к (дов. від 10.03.2009 р.)
Від відповідача: ОСОБА_4 - п/к (дов. НОМЕР_1
від 06.11.2008 р.)
Від 3-ї особи-1: ОСОБА_2, ОСОБА_5 - п/к
(дов. від 26.02.2009 р.)
Від 3-ї особи-2: ОСОБА_6 - п/к (дов. НОМЕР_2
від 28.01.2009 р.),
ОСОБА_7 - п/к (дов. НОМЕР_3
від 10.12.2008 р.)
Від 3-ї особи-3: ОСОБА_8 - п/к
(дов. від 09.04.2009 р. НОМЕР_4)
Обставини справи:
В судовому засіданні 10.04.2009 р. оголошено резолютивну частину постанови про задоволення позовних вимог.
Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення представників сторін та 3-х осіб, суд
В С Т А Н О В И В:
13.12.2007 р. Розпорядженням Президента України
N 292 "Питання ОСОБА_2" ОСОБА_2 був звільнений з посади голови Дніпровської районної у м. Києві державної адміністрації.
Підставою для прийняття зазначеного розпорядження був факт звільнення ОСОБА_2 з посади голови Дніпровської районної у м. Києві ради рішенням Шевченківського районного суду м. Києва від 01.08.2007 р., залишеним без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 04.12.2007 р. Зазначеним судовим рішенням скасовано рішення Дніпровської районної у м. Києві ради V скликання від 20.04.2006 р. "Про обрання головою Дніпровської районної у м. Києві ради V скликання ОСОБА_2".
Постановою окружного адміністративного суду м. Києва від 07.02.2008 р. у справі за позовом ОСОБА_2 до Президента України про скасування Розпорядження від 13.12.2007 р.
N 292 в задоволенні позовних вимог відмовлено.
Рішенням Дніпровської районної у м. Києві ради V скликання N 195 від 18.12.2007 р. головою Дніпровської районної у м. Києві ради обрано депутата Дніпровської районної у м. Києві ради ОСОБА_1.
Постановою Дніпровського районного суду м. Києва від 10.01.2008 р. за позовом ОСОБА_9 до Дніпровської районної у м. Києві про скасування протоколу лічильної комісії та рішення Дніпровської районної у м. Києві ради від 18.12.2007 р. N 195 в задоволенні позовних вимог відмовлено.
Розпорядженням Київського міського голови від 18.12.2008 р. N 576 виконання обов'язків голови Дніпровської районної у м. Києві державної адміністрації покладено на ОСОБА_1 - голову Дніпровської районної у м. Києві ради.
На даний момент на посаді голови Дніпровської районної у м. Києві ради знаходиться інша особа (позивач по справі), що унеможливлює призначення ОСОБА_2 на посаду голови Дніпровської районної у м. Києві ради.
Відповідно до Висновку Конституційного Суду України від 13.10.2005 р.
N 9-рп/2005 районну у м. Києві державну адміністрацію може очолювати лише особа, обрана головою районної у м. Києві ради.
В результаті видання оскаржуваного розпорядження Президента України виникла ситуація, за якої ОСОБА_2 не може бути поновлений на посаді голови Дніпровської районної у м. Києві державної адміністрації, так як не обраний на посаду голови районної ради.
Відповідач - Президент України проти задоволення позовних вимог заперечив з таких підстав.
Рішенням Дніпровської районного у м. Києві ради від 20.04.2006 р. ОСОБА_2 обрано головою Дніпровської районної у м. Києві ради. Розпорядженням Президента України від 30.06.2006 р.
N 220/2006-рп ОСОБА_2 призначений головою Дніпровської районної у м. Києві державної адміністрації.
У зв'язку з винесенням судових рішень про незаконність прийняття Дніпровською районною у м. Києві радою рішення про обрання ОСОБА_2 головою Дніпровської районної у м. Києві ради (постанова Шевченківського районного суду м. Києва від 01.08.2007 р. та ухвала Київського апеляційного адміністративного суду від 04.12.2007 р.) Розпорядженням Президента України від 13.12.2007 р.
N 292 ОСОБА_2 звільнено з посади голови Дніпровської районної у м. Києві державної адміністрації.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 27.02.2008 р. попередні судові рішення по справі скасовані зі скеруванням її на новий розгляд до суду першої інстанції.
Ухвалою Вищого адміністративного суду від 22.10.2008 р. відмовлено у перегляді вказаної ухвали за нововиявленими обставинами.
Таким чином, судовим рішенням, що набрало законної сили, скасовані попередні судові рішення, що були підставою для видання Розпорядження Президента України від 13.12.2007 р.
N 292.
На пленарному засіданні Дніпровської районної у м. Києві ради рішення про звільнення ОСОБА_2 з посади голови ради не приймалося.
За таких обставин відповідач стверджує, що оскаржуване розпорядження від 06.03.2009 р. видане в межах чинного законодавства.
Відповідач не вважає, що факт обрання головою Дніпровської районної у м. Києві ради ОСОБА_1 рішенням від 18.12.2007 р. може бути перешкодою для виконання ОСОБА_2 обов'язків голови ради, оскільки це рішення приймалося у зв'язку з наявністю судових рішень про незаконність обрання ОСОБА_2 головою ради.
Так як оскаржуваним
Розпорядженням Президента України ОСОБА_2 не призначався на посаду голови місцевої державної адміністрації, а лише скасовано акт про його звільнення з посади, то, на думку відповідача, підстав для повторного внесення Президенту України подання про призначення ОСОБА_2 на вказану посаду не було.
Також відповідач не погоджується з тим, що оскаржуване розпорядження не може бути виконане, оскільки згідно розпорядження голови КМДА від 18.12.2008 р. N 576 обов'язки голови ради виконує ОСОБА_1. Покладення на позивачку виконання обов'язків голови ради є тимчасовим, тобто, до набуття певною особою повноважень голови місцевої державної адміністрації.
Оскільки ОСОБА_2 є головою Дніпровської районної у м. Києві державної адміністрації, то розпорядження голови КМДА від 18.12.2008 р. N 576 має бути скасоване або визнане таким, що втратило чинність. Нескасування розпорядження не може бути перешкодою для виконання ОСОБА_2 повноважень голови місцевої державної адміністрації, оскільки
Розпорядження Президента України є актом вищої юридичної сили у порівнянні з розпорядженням голови КМДА.
3-я особа - ОСОБА_2 проти задоволення позовних вимог заперечив, підтримавши пояснення відповідача.
Від 3-ї особи - Дніпровської районної у м. Києві державної адміністрації надішли пояснення за підписом ОСОБА_2, як голови адміністрації, та ОСОБА_8 (за довіреністю від 09.04.2009 р.) за підписом ОСОБА_1, як в.о. голови адміністрації.
Відповідно, в поясненнях за підписом ОСОБА_2 викладені заперечення проти задоволення позовних вимог; в поясненнях за підписом С.В. викладена позиція на підтримку позовних вимог.
Представник 3-ї особи - Дніпровської районної у м. Києві ради - підтримав позовні вимоги.
Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін та 3-х осіб, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.
Однією з особливостей здійснення державної виконавчої влади в м. Києві, визначеної законом, є формування виконавчих органів рад на базі відповідних державних адміністрацій та паралельне виконання ними функцій органів державної виконавчої влади.
Пунктом 2 розділу VII "Прикінцеві положення" Закону України
"Про столицю України - місто-герой Київ" передбачено, що міська та районні в місті Києві ради протягом місяця після набрання чинності цим Законом вирішують питання щодо формування власних виконавчих органів на базі відповідних державних адміністрацій, які паралельно виконують функції державної виконавчої влади, що є особливістю здійснення виконавчої влади в місті Києві.
................Перейти до повного тексту