1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
П О С Т А Н О В А
07.07.2008 N 1/82
( Постанову скасовано на підставі Постанови Київського апеляційного адміністративного суду N 22-а-30310/08 від 29.10.2009 )
За позовом ОСОБА_1
до Президента України
про визнання протиправним та скасування Указу
Головуючий, суддя Бачун О.В.
Судді: Добрянська Я. І., Степанюк А.Г.
Секретар Саратова О.В.
Представники:
Від позивача: ОСОБА_2 - п/к
Від відповідача: П. В. В. - заст. керівника служби
Обставини справи:
Позовні вимоги заявлені про визнання протиправним та скасування Указу Президента України N 223/2008 від 17.03.2008 р. "Про внесення змін до Указу Президента України від 21 січня 2005 р. N 65" стосовно звільнення ОСОБА_1 з посади голови Сумської обласної державної адміністрації.
В судовому засіданні 07.07.2008 р. оголошено резолютивну частину постанови про задоволення позовних вимог.
Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд
В С Т А Н О В И В:
Указом Президента України ОСОБА_6 N 65/2005 від 21.01.2005 р. позивач - ОСОБА_1 - звільнений з посади Голови Сумської обласної державної адміністрації у зв'язку з подачею заяви про відставку.
Позивач зазначає, що основною причиною подачі заяви про відставку стали етичні перешкоди для перебування на державній службі, оскільки на посаду голови Сумської обласної державної адміністрації він був призначений Президентом (ОСОБА_6) Указом Президента України Ющенка В.А. N 223/2008 від 17.03.2008 р. "Про внесення зміни до Указу Президента України від 21.01.2005 р. N 65" змінено підставу звільнення позивача на іншу - у зв'язку із закінченням строку повноважень Президента України.
Позивач вважає зазначений Указ протиправним та просить скасувати його з таких підстав.
Він стверджує, що не звертався до Президента з заявою про звільнення за власним бажанням, тому підстав проводити звільнення з цих підстав не було. Крім того, згідно чинного законодавства такої підстави як закінчення строку повноважень Президента України немає.
Позивачем подавалася заява і прийнято Указ Президента від 21.01.2005 р. з підстав, передбачених п. 4 ст. 30 Закону України "Про державну службу", - відставка державних службовців.
Відставка позивача прийнята Президентом України (ОСОБА_6).
Відповідач - Президент України - проти задоволення позовних вимог заперечив з таких підстав.
Підстави для відставки згідно п. 4 ст. 30 Закону України "Про державну службу" передбачені ч. 2 ст. 31 Закону, і серед них немає таких як етичні перешкоди для перебування на службі у зв'язку з обранням нового Президента України.
На час видання Указу - 21.01.2005 р. - новообраний Президент України не приступив до виконання своїх обов'язків (це відбулося 23.01.2005 р.).
Таким чином, на думку відповідача, станом на 21.01.2005 р. етичних перешкод для перебування позивача на державній службі не було.
У поданій заяві позивач також не навів жодної підстави для звільнення у зв'язку з відставкою, що свідчить про їх відсутність.
За таких обставин відповідач вважає, що Указ Президента України від 21.01.2005 р. N 65 не відповідав вимогам чинного законодавства, тому 17.03.2008 р. змінено підставу звільнення позивача.
Порядок звільнення голів місцевих державних адміністрацій у зв'язку з закінченням строку повноважень Президента України визначений Законом України "Про місцеві державні адміністрації", а не Законом України "Про державну службу". Зокрема, ч. 2 ст. 8 Закону голови місцевих державних адміністрацій призначаються на посаду Президентом України за поданням Кабінету Міністрів України на строк повноважень Президента України.
Також відповідач вважає, що позивач зобов'язаний був продовжити виконання своїх повноважень голови Сумської обласної державної адміністрації до призначення на його посаду нового голови, тобто, до 04.02.2005 р., в силу ч. 4 ст. 9 Закону.
Виконання Указів Президента України про звільнення керівників місцевих органів виконавчої влади в межах його компетенції врегульовано Порядком розгляду питань, пов'язаних з призначенням на посади та звільнення з посад керівників центральних і місцевих органів виконавчої влади, торговельно-економічних місій у складі закордонних дипломатичних установ України, державних підприємств та їх об'єднань, керівників самостійних структурних підрозділів центральних органів виконавчої влади, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2001 р. N 1658.
Згідно п. 11 Порядку на підставі рішень про звільнення з посади за місцем роботи особи видається наказ (розпорядження) про дату припинення роботи, що в даному випадку зроблено не було.
Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.
Право державного службовця першої та другої категорії на відставку передбачене спеціальним законодавчим актом - Законом України "Про державну службу", у ст. 31 якого передбачене відповідне право та підстави для його реалізації.
Згідно ст. 25 Закону України "Про державну службу" посаду голови обласної державної адміністрації віднесено до I-ї категорії, тобто, позивач мав право скористатися правом на відставку згідно ст. 31 Закону.
Особливістю відставки як форми припинення відносин державної служби є виключний перелік спеціальних підстав для подання заяви про відставку та право прийняти відставку або відмовити її прийнятті (без зазначення мотивів) державним органом або особою, які призначили державного службовця на цю посаду.
Як зазначає позивач, підставою для подання ним заяви про відставку були етичні перешкоди для перебування на державній службі, тобто, підстава, передбачена ст. 31 Закону.
Законодавство не деталізує, що конкретно мається на увазі під словосполученням етичні перешкоди для перебування на державній службі, тобто, в кожному випадку особа, що звертається з заявою про відставку, визначає такі перешкоди на власний розсуд, а державний орган або особа, які призначили державного службовця на цю посаду, приймаючи відставку чи відмовляючи в її прийнятті, самостійно вирішують, настільки обґрунтованою є наведене обґрунтування.
Згідно заяви позивача від 20.01.2005 р. ним подано заяву про відставку у зв'язку з закінченням повноважень Президента України та відповідно до п. 4 ст. 30 Закону України "Про державну службу". Причому згідно пояснень позивача, під закінченням повноважень Президента України фактично малося на увазі небажання співпрацювати з новообраним Президентом України.

................
Перейти до повного тексту