1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


УХВАЛА
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Адміністрації Державної прикордонної служби України щодо офіційного тлумачення положень пункту 3 статті 3, частини другої статті 4 Закону України "Про державний кордон України" у взаємозв’язку з положенням статті 73 Конституції України
м. Київ
28 листопада 2012 року
№ 32-у/2012
Справа № 2-32/2012
Конституційний Суд України у складі суддів:
Головіна Анатолія Сергійовича - головуючого,
Баулiна Юрiя Васильовича,
Бринцева Василя Дмитровича,
Вдовiченка Сергiя Леонiдовича,
Винокурова Сергія Маркіяновича - доповідача,
Гультая Михайла Мирославовича,
Запорожця Михайла Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Овчаренка В’ячеслава Андрійовича,
Пасенюка Олександра Михайловича‚
Сергейчука Олега Анатолійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Шаптали Наталі Костянтинівни,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням Адміністрації Державної прикордонної служби України щодо офіційного тлумачення положень пункту 3 статті 3, частини другої статті 4 Закону України "Про державний кордон України" від 4 листопада 1991 року № 1777-XII (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 2, ст. 5) зі змінами (далі - Закон) у взаємозв’язку з положенням статті 73 Конституції України.
Заслухавши суддю-доповідача Винокурова С.М. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
установив:
1. Суб’єкт права на конституційне подання - Адміністрація Державної прикордонної служби України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням дати офіційне тлумачення положень пункту 3 статті 3, частини другої статті 4 Закону у взаємозв’язку з положенням статті 73 Конституції України в аспекті таких питань:
- чи можна вважати зміну лінії державного кордону України у зв’язку з природними змінами русел прикордонних річок зміною території України в контексті статті 73 Основного Закону України ;
- чи є юридично можливою зміна території України з урахуванням положень пункту 3 статті 3 Закону, якими, зокрема, встановлено, що державний кордон України, який проходить по річці (ручаю), озеру чи іншій водоймі, не переміщується як при зміні обрису їх берегів або рівня води, так і при відхиленні русла річки (ручаю) в той чи інший бік, а також статті 73 Конституції України;
- чи є підставою для зміни лінії державного кордону України без проведення всеукраїнського референдуму, передбаченого статтею 73 Конституції України, документи демаркації державного кордону України, укладені відповідно до міжнародних договорів України та затверджені Кабінетом Міністрів України згідно з частиною другою статті 4 Закону;
- чи є можливим укладення міжнародного договору України про обмін територіями між Україною та сусідньою державою без проведення всеукраїнського референдуму, передбаченого статтею 73 Конституції України.
У конституційному поданні зазначено, що практична необхідність в офіційному тлумаченні вказаних положень Закону та Конституції України обумовлена обов’язком органів державної влади України забезпечити дотримання конституційних норм під час договірно-правового оформлення державного кордону України та виконання міжнародних договорів України про державний кордон України, ратифікованих Верховною Радою України.
2. Конституційний Суд України, розглядаючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі у зв’язку з прийняттям Третьою колегією суддів Конституційного Суду України Ухвали від 13 листопада 2012 року про відмову у відкритті конституційного провадження у цій справі відповідно до пунктів 2, 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України", виходить з такого.

................
Перейти до повного тексту