- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про припинення конституційного провадження у справі за конституційним зверненням громадянина Катеринчука Миколи Дмитровича щодо офіційного тлумачення положень частини третьої статті 172, частини шостої статті 177 Кодексу адміністративного судочинства України
м. Київ 23 жовтня 2012 року № 18-уп/2012 |
Справа № 1-22/2012 |
Конституційний Суд України у складі суддів:
Головіна Анатолія Сергійовича – головуючого,
Бринцева Василя Дмитровича – доповідача,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Винокурова Сергія Маркіяновича,
Гультая Михайла Мирославовича,
Запорожця Михайла Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Маркуш Марії Андріївни,
Овчаренка В’ячеслава Андрійовича,
Пасенюка Олександра Михайловича,
Сергейчука Олега Анатолійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Стрижака Андрія Андрійовича,
Заслухавши суддю-доповідача Бринцева В.Д. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
установив:
1. Суб’єкт права на конституційне звернення – громадянин Катеринчук М.Д. – звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням дати офіційне тлумачення положень частини третьої статті
172, частини шостої статті
177 Кодексу в аспекті питань:
– чи підсудні Київському апеляційному адміністративному суду як суду першої інстанції справи за позовами щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності Центральної виборчої комісії, члена цієї комісії до початку виборчого процесу або після його завершення;
– чи здійснює Вищий адміністративний суд України як суд апеляційної інстанції перегляд в апеляційному порядку судових рішень Київського апеляційного адміністративного суду як суду першої інстанції у справах за позовами щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності Центральної виборчої комісії, члена цієї комісії до початку виборчого процесу або після його завершення.
У статтях
172,
177 Кодексу встановлено особливості провадження у справах, пов’язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму, та особливості судових рішень за наслідками розгляду таких справ.
Відповідно до частини третьої статті
172 Кодексу рішення, дії або бездіяльність Центральної виборчої комісії щодо встановлення нею результатів виборів чи всеукраїнського референдуму оскаржуються до Вищого адміністративного суду України; усі інші рішення, дії або бездіяльність Центральної виборчої комісії, члена цієї комісії оскаржуються до Київського апеляційного адміністративного суду.
Згідно з частиною шостою статті
177 Кодексу судами апеляційної інстанції є відповідні апеляційні адміністративні суди; судом апеляційної інстанції у справах, розглянутих відповідно до частини третьої статті
172 Кодексу Київським апеляційним адміністративним судом, є Вищий адміністративний суд України.
Необхідність в офіційному тлумаченні вказаних положень
Кодексу , на думку автора клопотання, зумовлена їх неоднозначним застосуванням судами України, що може призвести до порушення його прав: на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, посадових і службових осіб (частина друга статті
55 Конституції України ); вільно обирати і бути обраним до органів державної влади (частина перша статті
38 Основного Закону України ); на вільні вибори, гарантованого статтею 3 Першого протоколу до
Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року. На підтвердження своїх доводів Катеринчук М.Д. долучив до конституційного звернення рішення Вищого адміністративного суду України, Київського апеляційного адміністративного суду, Окружного адміністративного суду міста Києва.
................Перейти до повного тексту