1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


УХВАЛА
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним зверненням громадянки Жиліної Ольги Федорівни щодо офіційного тлумачення положень статті 22 Конституції України, статті 15, пункту 3 розділу VIII "Прикінцеві положення" Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми", статті 43 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням", пункту 23 розділу II "Внесення змін до деяких законодавчих актів України"Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", статті 46 Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік", статті 45 Закону України "Про Державний бюджет України на 2010 рік"
м. К и ї в Справа № 2-48/2011
27 вересня 2011 року
№ 44-у/2011
Конституційний Суд України у складі суддів:
Головіна Анатолія Сергійовича - головуючого,
Баулiна Юрiя Васильовича,
Бринцева Василя Дмитровича,
Вдовiченка Сергiя Леонiдовича,
Винокурова Сергія Маркіяновича,
Гультая Михайла Мирославовича,
Запорожця Михайла Петровича,
Колоса Михайла Івановича,
Маркуш Марії Андріївни,
Сергейчука Олега Анатолійовича - доповідача,
Стецюка Петра Богдановича,
Стрижака Андрія Андрійовича,
Шаптали Наталі Костянтинівни,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним зверненням громадянки Жиліної Ольги Федорівни щодо офіційного тлумачення положень статті 22 Конституції України, статті 15, пункту 3 розділу VIII "Прикінцеві положення" Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" від 21 листопада 1992 року № 2811-XII (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 5, ст. 21) з наступними змінами (далі - Закон № 2811), статті 43 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" від 18 січня 2001 року № 2240-III (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 14, ст. 71) з наступними змінами (далі - Закон № 2240), пункту 23 розділу II "Внесення змін до деяких законодавчих актів України" Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2007 року № 107-VІ (Відомості Верховної Ради України, 2008 р., № 5-6, № 7-8, ст. 78) (далі - Закон № 107), статті 46 Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" від 26 грудня 2008 року № 835-VІ (Відомості Верховної Ради України, 2009 р., № 20, № 21-22, ст. 269) (далі - Закон № 835), статті 45 Закону України "Про Державний бюджет України на 2010 рік" від 27 квітня 2010 року № 2154-VІ (Відомості Верховної Ради України, 2010 р., № 22-23, № 24-25, ст. 263) (далі - Закон № 2154).
Заслухавши суддю-доповідача Сергейчука О.А. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Громадянка Жиліна О.Ф. звернулася до Конституційного Суду України з клопотанням дати офіційне тлумачення положень:
- статті 22 Конституції України у взаємозв'язку з положеннями пункту 23 розділу II "Внесення змін до деяких законодавчих актів України" Закону № 107, статті 46 Закону № 835, статті 45 Закону № 2154, статті 15, пункту 3 розділу VIII "Прикінцеві положення" Закону № 2811;
- статті 15, пункту 3 розділу VIII "Прикінцеві положення" Закону № 2811, роз'яснивши, чи можуть відповідно до цього закону провадитись виплати застрахованим особам, на яких поширюється дія Закону № 2240, державної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку;
- статті 43 Закону № 2240, роз'яснивши: чи може застрахованим особам виплачуватися державна допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі меншому, ніж прожитковий мінімум, встановлений законом; чи може підзаконними актами, зокрема постановами Кабінету Міністрів України, встановлюватись державна допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі меншому, ніж передбачено статтею 43 цього закону, тобто розмірі, меншому за прожитковий мінімум, встановлений законом; який розмір прожиткового мінімуму, передбачений цим законом, потрібно застосовувати при визначенні допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку;
- пункту 23 розділу II "Внесення змін до деяких законодавчих актів України" Закону № 107, роз'яснивши, в якому розмірі повинна виплачуватися державна допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, передбачена статтею 15 Закону № 2811, статтею 43 Закону № 2240;
- статті 46 Закону № 835, статті 45 Закону № 2154, роз'яснивши, чи може законом про Державний бюджет України або постановою Кабінету Міністрів України встановлюватися розмір допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку менший, ніж передбачено статтею 43 Закону № 2240, тобто менший за прожитковий мінімум, встановлений законом.
Автор клопотання стверджує, що розмір державної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку всупереч статті 22 Конституції України щорічно обмежується шляхом прийняття відповідних норм у законах про Державний бюджет України. Неоднозначне, на думку Жиліної О.Ф., вирішення судами питань стосовно виплати такої допомоги в розмірі, меншому за прожитковий мінімум, призвело до звуження обсягу її права на отримання допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
2. Перша колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 22 вересня 2011 року відмовила у відкритті конституційного провадження у цій справі на підставі пунктів 2, 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - невідповідність конституційного звернення вимогам, передбаченим цим Законом, непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному зверненні.

................
Перейти до повного тексту