1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
06.05.2011 № 622/11/13-11
Головам апеляційних
адміністративних судів
До Вищого адміністративного суду України надійшло подання Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини про виконання рішень Європейського суду з прав людини, які набули статусу остаточних.
У зв'язку з цим Вищий адміністративний суд України вважає за необхідне звернути увагу адміністративних судів на таке.
Остаточним рішенням Європейського суду з прав людини від 7 жовтня 2010 року в справі "Богатова проти України" визнано порушення пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція), відповідно до якого кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов'язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.
Так, у липні 2003 року заявниця звернулася до Баглійського районного суду м. Дніпродзержинська з позовом до низки державних органів, зокрема Управління Пенсійного фонду України в Баглійському районі
м. Дніпродзержинська, щодо стягнення заборгованості з виплати їй пенсії та відшкодування моральної шкоди.
Заявниця стверджувала, що розмір її пенсії, нарахованої на підставі відповідного закону, не відповідає вимозі Конституції України щодо забезпечення рівня життя, не нижчого від прожиткового мінімуму, встановленого законом. Відповідно заявниця, обґрунтовуючи свої позовні вимоги, стверджувала, що до її справи повинні бути застосовані саме норми Конституції як норми прямої дії.
26 грудня 2003 року Баглійський районний суд м. Дніпродзержинська відмовив у задоволенні позову заявниці, зазначивши, що розмір пенсії заявниці визначений відповідно до вимог пенсійного законодавства. Апеляційний суд Дніпропетровської області та Верховний Суд України залишили рішення суду без змін. Національні суди не розглядали та не коментували у своїх рішеннях посилання заявниці на Конституцію та обґрунтування неконституційності застосованого в її справі пенсійного законодавства.

................
Перейти до повного тексту