- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
15.04.2011 № 523/11/13-11
Головам апеляційних
адміністративних судів
До Вищого адміністративного суду України надійшло подання Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини про виконання рішень Європейського суду з прав людини, які набули статусу остаточного.
У зв'язку з цим Вищий адміністративний суд України вважає за необхідне звернути увагу адміністративних судів на таке.
Остаточним рішенням Європейського суду з прав людини від 14 жовтня 2010 року у справі "Щокін проти України"визнано порушення статті 1 Першого протоколу до
Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, відповідно до якої ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.
Так, у березні 2002, 2003 та 2004 років заявник подав до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі міста Харкова податкові декларації про доходи за 2001, 2002 та 2003 роки відповідно. Суми податку з доходу заявника, одержаного не за місцем його основної роботи, були обчислені на підставі фіксованої податкової ставки, встановленої пунктом 3 статті
7 Декрету Кабінету Міністрів України "Про прибутковий податок з громадян".
Орган державної податкової службиперерахував суми вказаного прибуткового податку на підставі Інструкції про прибутковий податок з громадян, затвердженої
наказом Головної державної податкової інспекції від 21 квітня 1993 року № 12 (назва у редакції наказу, чинного на момент виникнення спірних відносин), внаслідок чого розмір сум податку, що мали бути сплачені заявником, збільшився.
Європейський суд дійшов висновку про порушення прав заявника, гарантованих статтею 1 Першого протоколу до Конвенції, у зв'язку з тим, що:
відповідне національне законодавство не було чітким та узгодженим і, таким чином, не відповідало вимозі "якості" закону та не забезпечувало адекватність захисту від свавільного втручання у майнові права заявника;
національними органами не було дотримано вимоги законодавства щодо застосування підходу, який був би найбільш сприятливим для заявника - платника податку, коли у його справі національне законодавство припускало неоднозначне трактування.
................Перейти до повного тексту