- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним зверненням громадянина Ємельянова Анатолія Ісаковича щодо офіційного тлумачення положень пункту 3 частини другої статті 222 Кодексу України про адміністративні правопорушення
м. Київ 12 травня 2010 року N 31-у/2010 | Справа N 2-31/2010 |
Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бауліна Юрія Васильовича,
Бринцева Василя Дмитровича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Головіна Анатолія Сергійовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Мачужак Ярослави Василівни - доповідача,
Нікітіна Юрія Івановича,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним зверненням громадянина Ємельянова Анатолія Ісаковича щодо офіційного тлумачення положень пункту 3 частини другої статті
222 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Заслухавши суддю-доповідача Мачужак Я.В. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Громадянин Ємельянов Анатолій Ісакович звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням дати офіційне тлумачення положень пункту 3 частини другої статті
222 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - Кодекс), відповідно до яких від імені органів внутрішніх справ (міліції) працівники Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ України (далі - ДАІ МВС України), які мають спеціальні звання, мають право розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення за правопорушення, передбачені частинами першою, другою, четвертою, п'ятою статті
121, статтями
121-1,
121-2, частинами першою, другою статті
122, частинами першою, другою статті
123, статтею
125, частиною першою статті
126, частинами першою, другою статті
127, частинами третьою, восьмою, дев'ятою статті
133-1 Кодексу.
На його думку, відповідно до статті
222 Кодексу лише співробітники дорожньо-патрульної служби ДАІ МВС України наділені правом розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення за порушення правил дорожнього руху. Ємельянов А.І. вважає, що складення протоколу про адміністративне правопорушення та винесення постанови про притягнення його до адміністративної відповідальності за правопорушення, передбачене частиною першою статті
122 Кодексу, інспектором державного автомобільного відділу державної автомобільної інспекції з обслуговування Жовтневого району міста Харкова та автомобільно-технічної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Харківській області капітаном міліції Рибкою Г.В. 23 січня 2009 року було неправомірним. З цього приводу автор клопотання звертався до прокуратури Жовтневого району міста Харкова, прокуратури Харківської області, Департаменту ДАІ МВС України, а також подавав позовні заяви до Дзержинського районного суду міста Харкова.
Необхідність в офіційному тлумаченні Ємельянов А.І. обґрунтовує неоднаковим розумінням та застосуванням органами державної влади пункту 3 частини другої статті
222 Кодексу, а саме положення "працівники ДАІ МВС України, які мають спеціальні звання", що, на його думку, призводить до перевищення повноважень співробітниками автомобільно-технічної інспекції відділу державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України стосовно учасників дорожнього руху.
................Перейти до повного тексту