- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 54 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень Закону України "Про вибори Президента України", Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про вибори Президента України" щодо організації роботи виборчих комісій"
м. Київ 18 березня 2010 року N 12-у/2010 | Справа N 2-10/2010 |
Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бауліна Юрія Васильовича,
Бринцева Василя Дмитровича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Головіна Анатолія Сергійовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Мачужак Ярослави Василівни - доповідача,
Нікітіна Юрія Івановича,
Овчаренка В'ячеслава Андрійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 54 народних депутатів України щодо відповідності
Конституції України (конституційності) окремих положень Закону України "Про вибори Президента України" від 5 березня 1999 року
N 474-XIV (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., N 14, ст. 81) зі змінами, Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про вибори Президента України" щодо організації роботи виборчих комісій" від 3 лютого 2010 року
N 1849-VI (Голос України, 2010 р., 5 лютого).
Заслухавши суддю-доповідача Мачужак Я.В. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - 54 народних депутати України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням розглянути питання щодо відповідності
Конституції України (конституційності) положень абзацу другого частини вісімнадцятої статті
28, пункту 8 частини четвертої статті
30, частин десятої, дванадцятої, тринадцятої статті
85 Закону України "Про вибори Президента України" від 5 березня 1999 року
N 474-XIV зі змінами (далі - Закон N 474), Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про вибори Президента України" щодо організації роботи виборчих комісій" від 3 лютого 2010 року
N 1849-VI (далі - Закон N 1849).
Законом
N 1849 внесено зміни до Закону
N 474, у якому виключено положення щодо повноважності засідань виборчих комісій у складі 2/3 членів (частина четверта
статті 28) ; передбачено повноважність виборчої комісії вищого рівня вирішувати питання, віднесені до компетенції комісії нижчого рівня, у разі бездіяльності останньої, а в день голосування невідкладно (абзац другий частини вісімнадцятої
статті 28) ; встановлено нову підставу дострокового припинення повноваження члена окружної, дільничної виборчої комісії - неявка на засідання виборчої комісії у день голосування (пункт 8 частини четвертої
статті 30) ; визначено порядок формування окружних та дільничних виборчих комісій у разі неподання кандидатом на пост Президента України необхідної кількості кандидатур до складу цих виборчих комісій та одночасне прийняття виборчою комісією рішення про дострокове припинення повноважень члена виборчої комісії та про включення іншого члена виборчої комісії за поданням голови відповідної ради або міського голови (частини десята, дванадцята, тринадцята
статті 85) .
Автори клопотання стверджують, що внесені Законом
N 1849 зміни, які допускають можливість прийняття рішень більшістю від присутніх членів виборчої комісії, розбалансують представництво кандидатів на пост Президента України і, на їхню думку, змінять процес вибору народом глави держави та порушать конституційні принципи виборчого права, зокрема рівності пасивного виборчого права кандидатів на пост Президента України - частину другу статті
5, частину першу статті
103 Конституції України. Встановлене Законом
N 1849 повноваження виборчої комісії вищого рівня вирішувати питання, віднесені до компетенції комісії нижчого рівня, у разі бездіяльності останньої, та можливість формування виборчих комісій за поданням голів відповідних рад у разі неподання кандидатом на пост Президента України необхідної кількості кандидатур до складу окружних, дільничних виборчих комісій у встановлені строки, як вважають народні депутати України, суперечить принципам виборчого права, обмежує виборчі права громадян, право громадян брати участь в управлінні державними справами шляхом участі в роботі окружних, дільничних виборчих комісій та гарантії свободи політичної діяльності і не відповідає положенням статей
22,
38,
69,
71,
103 Конституції України. Положення Закону
N 1849 щодо припинення повноваження члена виборчої комісії у разі його неявки на засідання виборчої комісії у день голосування, на думку суб'єкта права на конституційне подання, порушує принцип незворотності дії закону в часі та приписи статей
22,
58 Конституції України.
................Перейти до повного тексту