- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням 47 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України "Про внесення змін до законів України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" та "Про ставки акцизного збору і ввізного мита на деякі товари (продукцію)"
м. Київ 3 лютого 2010 року N 11-уп/2010 | Справа N 1-13/2010 |
Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бринцева Василя Дмитровича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Головіна Анатолія Сергійовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича - доповідача,
Маркуш Марії Андріївни,
Мачужак Ярослави Василівни,
Нікітіна Юрія Івановича,
Овчаренка В'ячеслава Андрійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на пленарному засіданні справу за конституційним поданням 47 народних депутатів України щодо відповідності
Конституції України (конституційності) Закону України "Про внесення змін до законів України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" та "Про ставки акцизного збору і ввізного мита на деякі товари (продукцію)" від 23 червня 2009 року
N 1534-VI (Відомості Верховної Ради України, 2009 р., N 49, ст. 734).
Заслухавши суддю-доповідача Лилака Д.Д. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - 47 народних депутатів України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати в цілому таким, що не відповідає
Конституції України (є неконституційним), Закон України "Про внесення змін до законів України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" та "Про ставки акцизного збору і ввізного мита на деякі товари (продукцію)" від 23 червня 2009 року
N 1534-VI (далі - Закон N 1534). Відповідно до підпункту 1 пункту 1 розділу I Закону
N 1534 у частині першій статті
1 Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" від 26 грудня 2008 року
N 835-VI (далі - Закон N 835) цифри "238.932.555,4" та "183.698.198,8" замінено відповідно цифрами "239.215.055,4" та "183.980.698,8", а у частині другій статті
1 Закону
N 835 цифри "267.394.883,5" та "193.358.048,9" замінено відповідно цифрами "267.677.383,5" та "193.640.548,9"; згідно з підпунктом 2 пункту 1 розділу I Закону
N 1534 внесено зміни до додатків N 1, N 3, N 7 до Закону
N 835 відповідно до додатків N 1, N 2, N 3 Закону
N 1534; пунктом 2 розділу I Закону
N 1534 у статті
8 Закону України "Про ставки акцизного збору і ввізного мита на деякі товари (продукцію)" від 11 липня 1996 року
N 313/96-ВР (далі - Закон N 313) цифри "0,34" замінено на цифри "0,60", в результаті чого розмір ставки акцизного збору на пиво із солоду (солодове) змінено із 0,34 гривні за 1 літр на 0,60 гривні за 1 літр.
Суб'єкт права на конституційне подання стверджує, що Закон
N 1534 є неконституційним, оскільки виходячи зі змісту статей
95,
96,
97,
98 Конституції України та статті
38 Бюджетного кодексу України (далі - Кодекс) Верховна Рада України не мала права при прийнятті закону про Державний бюджет України включати положення про внесення змін і доповнень до чинних законів України, зупиняти дію окремих законів або змінювати визначене іншими законами України правове регулювання суспільних відносин. На підтвердження своїх висновків народні депутати України посилаються на правові позиції Конституційного Суду України, сформульовані у рішеннях від 9 липня 2007 року
N 6-рп/2007 (справа про соціальні гарантії громадян), від 22 травня 2008 року
N 10-рп/2008 (справа щодо предмета та змісту закону про Державний бюджет України).
Крім того, автори клопотання вказують, що внесеними Законом
N 1534 змінами в частині введення в дію нових ставок акцизного збору на пиво із солоду (солодове) Верховна Рада України порушила статті
1,
7 Закону України
"Про систему оподаткування" та статтю
3 Кодексу, якими передбачається порядок внесення змін до законів про оподаткування і дається визначення бюджетного періоду.
................Перейти до повного тексту