- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
Л И С Т
14.08.2009 N 1128/13/13-09 |
Головам апеляційних
адміністративних судів
України
У зв'язку з виникненням у судовій практиці питань, пов'язаних із застосуванням окремих норм законодавства щодо визначення розміру нарахування та виплати підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, дітям війни у 2006, 2007, 2008 роках, Вищий адміністративний суд України звертає увагу на таке.
Конституційний Суд України в Рішенні від 3 жовтня 1997 року
N 4-зп (справа про набуття чинності
Конституцією України) зазначив, що конкретна сфера суспільних відносин не може бути водночас врегульована однопредметними нормативними правовими актами однакової сили, які за змістом суперечать один одному. Звичайною є практика, коли наступний у часі акт містить пряме застереження щодо повного або часткового скасування попереднього. Загальновизнаним є і те, що з прийняттям нового акта, якщо інше не передбачено самим цим актом, автоматично скасовується однопредметний акт, який діяв у часі раніше.
Однак Законом України від
19 січня 2006 року
N 3367-IV "Про внесення змін до Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік" пункт 17 статті
77 виключено та статтею
110 (викладеною цим
Законом у новій редакції) установлено, що пільги дітям війни, передбачені абзацом сьомим статті
5 Закону України
"Про соціальний захист дітей війни", запроваджуються з 1 січня 2006 року, а статтею 6 - у 2006 році поетапно, за результатами виконання бюджету у першому півріччі, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за погодженням із Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.
Цей
Закон був опублікований 22 березня 2006 року і набрав чинності 2 квітня 2006 року.
Тобто, з 2 квітня 2006 року стаття
6 Закону України
"Про соціальний захист дітей війни" знову почала діяти. Але підвищення пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, як визначив законодавець, могло здійснюватись лише за певних умов, зокрема: поетапно, за результатами виконання бюджету в першому півріччі, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.
З огляду на те, що встановлені законодавством умови підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, дітям війни у 2006 році не настали, судам слід відмовляти у задоволенні позову.
Законом України від 19 грудня 2006 року
N 489-V "Про Державний бюджет України на 2007 рік", зокрема пунктом 12 статті
71, було зупинено на 2007 рік дію статті
6 Закону України
"Про соціальний захист дітей війни" та статтею
111 установлено, що у 2007 році підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, яка виплачується замість пенсії, відповідно до статті
6 Закону України
"Про соціальний захист дітей війни" виплачується особам, які є інвалідами (крім тих, на яких поширюється дія Закону України
"Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту") , у розмірі 50 відсотків від розміру надбавки, встановленої для учасників війни. Однак Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року
N 6-рп/2007 (справа про соціальні гарантії громадян) визнані неконституційними положення пункту 12 статті
71 Закону України
"Про Державний бюджет України на 2007 рік" щодо зупинення дії на 2007 рік статті
6 Закону України
"Про соціальний захист дітей війни".
................Перейти до повного тексту