- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
Л И С Т
17.06.2009 N 910/13/13-09 |
Головам апеляційних
адміністративних судів
У зв'язку з необхідністю правильного та однакового застосування адміністративними судами окремих положень Закону України від 28 лютого 1991 року
N 796-XII "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (далі - Закон N 796-XII) Вищий адміністративний суд України вважає за необхідне звернути увагу адміністративних судів на таке.
Основні положення щодо реалізації, зокрема, конституційного права громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на соціальний захист визначені Законом
N 796-XII.
Цим
Законом передбачено компенсації, пенсії громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, відповідно до встановлених категорій та їх розміри. Серед них:
- щомісячна грошова допомога громадянам, які проживають на територіях радіоактивного забруднення, у зв'язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва та особистого підсобного господарства, визначена статтею
37 Закону
N 796-XII;
- одноразова компенсація та щорічна допомога на оздоровлення учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, та сім'ям, які втратили годувальника із числа осіб, віднесених до учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та смерть яких пов'язана з Чорнобильською катастрофою, передбачена статтею
48 цього
Закону.
Вихідним критерієм обчислення цих виплат є мінімальна заробітна плата;
- державна пенсія та додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, передбачені статтею
49 Закону
N 796-XII, які визначаються у порівнянні з мінімальною пенсією за віком.
Вирішуючи питання щодо застосування законодавства для визначення розміру цих виплат, судам необхідно враховувати таке.
Відповідно до вимог частини третьої статті
46 Конституції України пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.
У розумінні частини першої статті
1 Закону України
"Про прожитковий мінімум" прожитковий мінімум - вартісна величина достатнього для забезпечення нормального функціонування організму людини, збереження його здоров'я набору продуктів харчування, а також мінімального набору непродовольчих товарів та мінімального набору послуг, необхідних для задоволення основних соціальних і культурних потреб особистості. Статтею
2 цього
Закону визначено, що прожитковий мінімум застосовується, зокрема, для встановлення розмірів мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії за віком, визначення розмірів соціальної допомоги, допомоги сім'ям з дітьми, допомоги по безробіттю, а також стипендій та інших соціальних виплат виходячи з вимог
Конституції України та законів України.
................Перейти до повного тексту