1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Ухвала Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 54 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 3 статті 78, пункту 1 статті 84, пункту 3 Перехідних положень Земельного кодексу України, а також про офіційне тлумачення словосполучення "чи є колективні сільськогосподарські підприємства суб'єктами колективної власності на землю"
м. Київ
30 січня 2004 року
N 7-у/2004
Справа N 2-4/2004
Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Шаповала Володимира Миколайовича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Євграфова Павла Борисовича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Пшеничного Валерія Григоровича,
Розенка Віталія Івановича,
Савенка Миколи Дмитровича - суддя-доповідач,
Скоморохи Віктора Єгоровича,
Тимченка Івана Артемовича,
Тихого Володимира Павловича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
розглянув питання щодо відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 54 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 3 статті 78, пункту 1 статті 84, пункту 3 Перехідних положень Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року N 2768-III (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., N 3-4, ст. 27), а також про офіційне тлумачення словосполучення "чи є колективні сільськогосподарські підприємства суб'єктами колективної власності на землю".
Заслухавши суддю-доповідача Савенка М.Д. та вивчивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - 54 народні депутати України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням розглянути питання щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 3 статті 78, пункту 1 статті 84, пункту 3 Перехідних положень Земельного кодексу України, а також дати офіційне тлумачення словосполучення "чи є колективні сільськогосподарські підприємства суб'єктами колективної власності на землю".
Народні депутати України вважають, що з прийняттям Земельного кодексу України від 18 грудня 1990 року N 561-XII, Закону України "Про форми власності на землю" від 30 січня 1992 року N 2073-XII, Закону України "Про колективне сільськогосподарське підприємство" від 14 лютого 1992 року N 2114-XII відбулось роздержавлення земель сільськогосподарського призначення шляхом їх передачі з державної власності у колективну. Сільськогосподарські підприємства України на законних підставах отримали державні акти на право колективної власності на землю.
Це право гарантоване також іншими актами чинного законодавства України. Зокрема, Законом України "Про власність" від 7 лютого 1991 року N 697-XII (стаття 2), Законом України "Про підприємства в Україні" від 27 березня 1991 року N 887-XII (стаття 2).
Суб'єкт права на конституційне подання зазначає, що в новій редакції Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року N 2768-III всупереч статтям 8, 13, 14, 21, 22, 41 Конституції України поняття колективної власності на землю взагалі не вживається, що призвело до необгрунтованого звуження поняття форм власності на землю та порушення визначених Основним Законом прав громадян стосовно власності на землю. Тому, як вважають народні депутати України, пункт 3 статті 78, пункт 1 статті 84, пункт 3 Перехідних положень Земельного кодексу України, які скасовують право на колективне володіння землею, є неконституційними.

................
Перейти до повного тексту