1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням 49 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті 4 Закону України "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні"
м. Київ
14 травня 2009 року
N 28-уп/2009
Справа N 1-14/2009

Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бауліна Юрія Васильовича,
Бринцева Василя Дмитровича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Головіна Анатолія Сергійовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Мачужак Ярослави Василівни,
Нікітіна Юрія Івановича,
Стецюка Петра Богдановича - доповідача,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на пленарному засіданні справу за конституційним поданням 49 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті 4 Закону України "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні" від 16 листопада 1992 року N 2782-XII (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., N 1, ст. 1).
Заслухавши суддю-доповідача Стецюка П.Б. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - 49 народних депутатів України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням дати офіційне тлумачення положень частини першої статті 4 Закону України "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні" (далі - Закон) у системному зв'язку з положеннями статей 10, 11, частини першої статті 26 Конституції України.
Необхідність в офіційній інтерпретації положень частини першої статті 4 Закону автори клопотання обґрунтовують неоднаковим їх розумінням органами державної влади, що спричиняє неоднозначне застосування вказаної норми, а відтак порушення конституційних прав громадян.
Згідно з частиною першою статті 4 Закону друковані засоби масової інформації в Україні видаються державною мовою, а також іншими мовами. На думку народних депутатів України, усі засновники друкованих засобів масової інформації в обов'язковому порядку зобов'язані видавати друковані засоби масової інформації державною мовою. Наслідком невиконання цієї вимоги, як зазначено у конституційному поданні, повинна бути відмова у державній реєстрації друкованого засобу масової інформації.
Суб'єкт права на конституційне подання порушує питання, чи слід розуміти положення частини першої статті 4 Закону в системному зв'язку з положеннями статей 10, 11, частини першої статті 26 Конституції України так, що:
- "не підлягають державній реєстрації друковані засоби масової інформації, якщо у заяві про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації не передбачено їх видання державною мовою та розповсюдження цих видань в Україні";
- "зареєстровані в Україні друковані засоби масової інформації не підлягають виданню в Україні, якщо вони не видаються державною мовою та/або не розповсюджуються як видання державною мовою".

................
Перейти до повного тексту