- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Центральної виборчої комісії щодо офіційного тлумачення частини першої статті 9 Закону України "Про державну службу"
м. Київ 10 липня 1998 року N 41-у/98 | Справа N 2-27/98 |
Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Розенка Віталія Івановича - головуючий, суддя-доповідач,
Вознюка Володимира Денисовича,
Євграфова Павла Борисовича,
Козюбри Миколи Івановича,
Корнієнка Миколи Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мартиненка Петра Федоровича,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Селівона Миколи Федосовича,
Скоморохи Віктора Єгоровича,
Тихого Володимира Павловича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
розглянув питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням Центральної виборчої комісії щодо офіційного тлумачення частини першої статті
9 Закону України "Про державну службу" від 16 грудня 1993 року
N 3723-XII.
Заслухавши суддю-доповідача Розенка Віталія Івановича та вивчивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Центральна виборча комісія просить дати офіційне тлумачення частини першої статті
9 Закону України
"Про державну службу", визначивши, чи є державними службовцями Президент України, Голова Верховної Ради України та його заступники, голови комітетів Верховної Ради України та їх заступники, народні депутати України, Прем'єр-міністр України та члени Кабінету Міністрів України, Голова та судді Конституційного Суду України, Голова та судді Верховного Суду України, Голова та судді Вищого арбітражного суду України, Генеральний прокурор України та його заступники.
Суб'єкт конституційного подання мотивує зазначене прохання тим, що частина сьома статті
3 Закону України "Про вибори народних депутатів України" від 24 вересня 1997 року
N 541/97-ВР передбачає "припинення державної служби державними службовцями у разі реєстрації їх кандидатами у народні депутати України", тоді як у чинному законодавстві, на його думку, відсутнє чітке визначення переліку посадових осіб, які належать до державних службовців.
2. Конституційний Суд України Рішенням у справі за конституційним поданням народних депутатів України щодо відповідності
Конституції України (конституційності) Закону України
"Про вибори народних депутатів України" (справа про вибори народних депутатів України) від 26 лютого 1998 року визнав неконституційною частину сьому статті
3 цього
Закону, у зв'язку з чим відпала практична необхідність офіційного роз'яснення її положень із зазначеного в поданні приводу.
3. Закон України
"Про державну службу" регулює відносини, які охоплюють діяльність держави щодо створення правових, організаційних, економічних та соціальних умов реалізації громадянами України права на державну службу, визначає загальні засади діяльності, а також статус державних службовців. Посадові особи, про яких ідеться в конституційному поданні, виділені у статті
9 цього
Закону, де зазначено, що їх правовий статус регулюється
Конституцією та спеціальними законами України.
Указом Президента України від 10 листопада 1995 року затверджена
Програма кадрового забезпечення державної служби, якою передбачено розгорнути комплексне вивчення механізму державної служби як складової частини державотворення, особливостей правового регулювання статусу державних органів, розробити Державні реєстри посад державних службовців центральних і місцевих органів державної виконавчої влади, затвердити відповідні нормативні документи. На даний час ця робота не закінчена.
................Перейти до повного тексту