1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 51 народного депутата України щодо офіційного тлумачення положень пункту 5 частини першої статті 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"
м. Київ
28 листопада 2000 року
N 58-у/2000
Справа N 2-56/2000

Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Євграфова Павла Борисовича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Костицького Михайла Васильовича - суддя-доповідач,
Мартиненка Петра Федоровича,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Німченка Василя Івановича,
Розенка Віталія Івановича,
Тимченка Івана Артемовича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
Яценка Станіслава Сергійовича,
розглянув питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 51 народного депутата України щодо офіційного тлумачення положень пункту 5 частини першої статті 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".
Заслухавши суддю-доповідача Костицького М.В. та розглянувши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в :
1. У конституційному поданні народні депутати України порушують питання щодо офіційного тлумачення положень пункту 5 частини першої статті 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22 жовтня 1993 року із змінами, внесеними Законом України від 22 грудня 1995 року N 488/95 (далі - Закон), якими інвалідам війни та прирівняним до них особам, зазначеним у статті 7 цього Закону, надається "100-процентна знижка плати за користування комунальними послугами, газом, електроенергією та іншими послугами в межах середніх норм споживання, а для сімей, що складаються лише з непрацездатних осіб, за користування газом знижка - в подвійному розмірі середніх норм споживання (надання) на займану площу чи садибу".
Необхідність тлумачення Конституційним Судом України зазначених положень народні депутати України обгрунтовують тим, що роз'яснення стосовно оплати за природний газ сім'ями ветеранів війни, яке надала Державна акціонерна холдингова компанія "Укргаз", суперечить Закону, а також тим, що органи прокуратури та суди залишили звернення депутатів без розгляду, посилаючись на те, що тлумачення законів не належить до їхньої компетенції.
2. Дослідження матеріалів свідчить, що на виконання положень Закону Кабінет Міністрів України 1 серпня 1996 року прийняв Постанову "Про встановлення норм користування житлово-комунальними послугами громадянами, які мають пільги щодо їх оплати" за N 879, пунктом 1 якої встановив з 1 серпня 1996 року норми передбачених законодавством пільг, а пунктом 2 - доручив кільком центральним виконавчим органам, а також Державній акціонерній холдинговій компанії "Укргаз" "давати в межах своєї компетенції роз'яснення щодо реалізації пільг на житлово-комунальні послуги".
Державна акціонерна холдингова компанія "Укргаз" у зв'язку із численними запитами на предмет застосування положень пункту 5 частини першої статті 13 Закону та відповідно до пункту 2 зазначеної Постанови Кабінету Міністрів України 3 квітня 1997 року надала роз'яснення за N 23/10-629 "Стосовно оплати за природний газ сім'ями ветеранів війни", у якому, підкресливши, що "ветеранам війни і особам, на яких поширюється чинність вказаного Закону, та членам їх сімей, які проживають разом з ними, встановлена знижка плати за користування комунальними послугами, газом, електроенергією та ін. в межах середніх норм споживання, а для сімей, що складаються лише з непрацездатних осіб, за користування газом знижка в подвійному розмірі середніх норм споживання (надання) на займану площу чи садибу", а також, що "норми споживання природного газу для громадян, що мають пільги щодо оплати житлово-комунальних послуг, встановлено Постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 1996 року N 879", подала конкретні розрахунки оплати використаного газу сім'єю інваліда.
Саме ці акти Кабінету Міністрів України та Державної акціонерної холдингової компанії "Укргаз" оспорюються суб'єктом права на конституційне подання.

................
Перейти до повного тексту