- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Центральної виборчої комісії щодо офіційного тлумачення положення пункту 4 статті 15 Закону України "Про Центральну виборчу комісію"
м.Київ Справа N 2-50/2000
13 липня 2000 року
N 50-у/2000
Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Скоморохи Віктора Єгоровича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Євграфова Павла Борисовича,
Корнієнка Миколи Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мартиненка Петра Федоровича,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Німченка Василя Івановича,
Розенка Віталія Івановича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Селівона Миколи Федосовича,
Тимченка Івана Артемовича - суддя-доповідач,
Тихого Володимира Павловича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
Яценка Станіслава Сергійовича
розглянув питання щодо відкриття провадження у справі в Конституційному Суді України за конституційним поданням Центральної виборчої комісії щодо офіційного тлумачення положення пункту 4 статті
15 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" від 17 грудня 1997 року
N 733/97-ВР.
Заслухавши суддю-доповідача Тимченка І.А. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. У конституційному поданні Центральна виборча комісія порушує клопотання про офіційне тлумачення положення пункту 4 статті
15 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію", яке дало б відповідь на питання, чи належить до повноважень Центральної виборчої комісії перевірка відповідності
Конституції України формулювання питання, що пропонується винести на всеукраїнський референдум, під час здійснення нею контролю за виконанням законодавства про всеукраїнський референдум.
Необхідність в офіційному тлумаченні обгрунтовується тим, що відповідно до частини п'ятої статті
16 Закону України
"Про всеукраїнський та місцеві референдуми" суб'єктом затвердження формулювання питання, що пропонується винести на всеукраїнський референдум, є збори громадян, а не обрана зборами ініціативна група, якій доручається організація збирання підписів громадян. У цьому
Законі не зазначено, що Центральна виборча комісія має повноваження здійснювати перевірку відповідності
Конституції України питань, які запропоновано винести на всеукраїнський референдум зборами громадян.
2. Як підставу для конституційного подання щодо офіційного тлумачення законів України стаття
93 Закону України
"Про Конституційний Суд України" визначає практичну необхідність у з'ясуванні або роз'ясненні, офіційній інтерпретації тих чи інших положень законів. З цією метою у конституційному поданні має бути наведено правове обгрунтування тверджень щодо необхідності в їх офіційному тлумаченні.
У конституційному поданні Центральної виборчої комісії цих вимог не додержано. На обгрунтування клопотання щодо офіційного тлумачення пункту 4 статті
15 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію" (чи належить до повноважень Центральної виборчої комісії перевірка відповідності
Конституції України затвердженого зборами громадян України формулювання питання, що пропонується винести на всеукраїнський референдум, під час здійснення нею контролю за виконанням законодавства про всеукраїнський референдум) у поданні наведено єдиний аргумент - відсутність у Законі України
"Про всеукраїнський та місцеві референдуми" положення щодо повноважень Центральної комісії з всеукраїнського референдуму здійснювати перевірку відповідності
Конституції України питань, запропонованих зборами громадян на всеукраїнський референдум.
................Перейти до повного тексту