1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Верховної Ради Автономної Республіки Крим щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень Закону України "Про бюджетну систему України", Закону України "Про систему оподаткування", Закону України "Про Державний бюджет України на 2000 рік"
м. Київ
22 червня 2000 року
N 47-у/2000
Справа N 2-48/2000

Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Скоморохи Віктора Єгоровича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Євграфова Павла Борисовича - суддя-доповідач,
Корнієнка Миколи Івановича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мартиненка Петра Федоровича,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Селівона Миколи Федосовича,
Тимченка Івана Артемовича,
Тихого Володимира Павловича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Яценка Станіслава Сергійовича,
розглянув питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням Верховної Ради Автономної Республіки Крим щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень законів України "Про бюджетну систему України", "Про систему оподаткування", "Про Державний бюджет України на 2000 рік".
Заслухавши суддю-доповідача Євграфова П.Б. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. У конституційному поданні Верховна Рада Автономної Республіки Крим звертається до Конституційного Суду України з клопотанням визнати такими, що не відповідають Конституції України (неконституційними) Закон України "Про бюджетну систему України" від 5 грудня 1990 року N 512-XII (з подальшими змінами і доповненнями), Закон України "Про систему оподаткування" від 25 червня 1991 року N 1251-XII, Закон України "Про Державний бюджет України на 2000 рік" від 17 лютого 2000 року N 1458-III "у частині правових норм, які перешкоджають зарахуванню в повному обсязі податку на додану вартість й інших податків і зборів, які збираються на території Автономної Республіки Крим, у доходи зведеного бюджету Автономної Республіки Крим, а також ті, які дозволяють встановлювати показники витрат зведеного бюджету автономії на рівні, нижчому від соціальних стандартів і потреб громадян, визначених законами України".
Згідно з пунктом 13 частини першої (за текстом подання - підпункт 13 пункту 1) статті 18 Конституції Автономної Республіки Крим (затверджена Законом України від 23 грудня 1998 року N 350-XIV) до бюджету Автономної Республіки Крим зараховуються податки і збори, які збираються на території Автономної Республіки Крим, за винятком місцевих, з подальшою передачею до Державного бюджету України коштів для загальнодержавних витрат. Суб'єкт права на конституційне подання вважає, що такий порядок зарахування податків і зборів до бюджету Автономної Республіки Крим з подальшою передачею певних сум до Державного бюджету України заснований на бюджетному законодавстві України.
2. Відповідно до пункту 1 частини другої статті 92 Конституції України виключно законами України встановлюються бюджетна система України, система оподаткування, податки і збори. Автономна Республіка Крим як невід'ємна складова частина України в межах повноважень, визначених Конституцією України, вирішує питання, віднесені до її відання (стаття 134) , зокрема, розроблення, затвердження та виконання бюджету Автономної Республіки Крим на основі єдиної податкової і бюджетної політики України (пункт 4 частини першої статті 138) . Нормативне регулювання бюджетних та податкових відносин Автономною Республікою Крим Конституцією України не передбачено (стаття 137) , як не передбачається це і Законом України "Про Верховну Раду Автономної Республіки Крим" від 10 лютого 1998 року N 90/98-ВР (частина перша статті 9). Більше того, ці відносини, як зазначалось вище, є предметом регулювання виключно законів України. Зокрема, у статті 1 Закону України "Про порядок встановлення ставок податків і зборів (обов'язкових платежів), інших елементів податкових баз, а також пільг щодо оподаткування" від 14 жовтня 1998 року N 171-XIV зазначається, що "ставки загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів), інші елементи податкових баз, а також пільги щодо оподаткування встановлюються або змінюються виключно законами України з питань оподаткування".
3. У конституційному поданні Верховної Ради Автономної Республіки Крим не зазначено, що до Закону України "Про систему оподаткування" від 25 червня 1991 року Законом України від 18 лютого 1997 року N 77/97-ВР було внесено зміни, якими відповідно до Конституції України врегульовано питання встановлення і скасування податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів та до державних цільових фондів (стаття 1) . Ключовим у цьому Законі є положення, що будь-які податки і збори (обов'язкові платежі), які запроваджуються законами України, мають бути включені до цього Закону і відповідати принципам, закладеним у ньому.

................
Перейти до повного тексту