1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 65 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України "Про вдосконалення державного контролю за якістю та безпекою продуктів харчування, лікарських засобів та виробів медичного призначення" від 1 лютого 1999 року N 109/99
м. Київ
6 червня 2000 року
N 42-у/2000
Справа N 2-41/2000

Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Скоморохи Віктора Єгоровича - головуючий,
Євграфова Павла Борисовича,
Козюбри Миколи Івановича,
Корнієнка Миколи Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни - суддя-доповідач,
Мартиненка Петра Федоровича,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Німченка Василя Івановича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Селівона Миколи Федосовича,
Тимченка Івана Артемовича,
Тихого Володимира Павловича,
Шаповала Володимира Миколайовича,
Яценка Станіслава Сергійовича,
розглянув питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 65 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України "Про вдосконалення державного контролю за якістю та безпекою продуктів харчування, лікарських засобів та виробів медичного призначення" від 1 лютого 1999 року N 109/99.
Заслухавши суддю-доповідача Малинникову Л.Ф. та вивчивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати Указ Президента України "Про вдосконалення державного контролю за якістю та безпекою продуктів харчування, лікарських засобів та виробів медичного призначення" (далі - Указ) таким, що не відповідає Конституції України, зокрема частині другій статті 19, пункту 6 частини першої статті 92, пунктам 15 та 28 частини першої статті 106, частині другій статті 120 Конституції України. До того ж народні депутати України порушують питання про невідповідність Указу статтям 4, 9, 14, 20 Закону України "Про лікарські засоби", статті 18 Закону України "Про якість та безпеку харчових продуктів і продовольчої сировини", статті 4 Закону України "Про захист прав споживачів", статтям 9, 27, 31 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення".
Як зазначається у конституційному поданні, пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України визначено, що до повноважень Президента України належить утворення, реорганізація та ліквідація за поданням Прем'єр-міністра України міністерств та інших центральних органів виконавчої влади в межах коштів, передбачених на утримання органів виконавчої влади. Проте Національне агентство з контролю за якістю та безпекою продуктів харчування, лікарських засобів та виробів медичного призначення (далі - Національне агентство), утворене на базі ліквідованих Координаційного експертного комітету з питань якості та безпеки продуктів харчування, Комітету з питань гігієнічного регламентування, Комітету з питань імунобіологічних препаратів, Бюро реєстрації лікарських засобів, Державної інспекції з контролю якості ліків, Комітету з нової медичної техніки та Фармакопейного комітету (пункт 1 Указу) та підпорядковане Міністерству охорони здоров'я України (пункт 2 Указу) , не входить до перелічених у пункті 15 частини першої статті 106 Конституції України центральних органів виконавчої влади.
Крім того, суб'єкт права на конституційне подання вважає, що Президент України не уповноважений призначати Голову Національного агентства, який не є керівником центрального органу виконавчої влади, а отже, за своїм статусом не належить до осіб, зазначених у пункті 10 частини першої статті 106 Конституції України.
Посилаючись на частину другу статті 19, частину другу статті 120 Конституції України, народні депутати України стверджують, що положення Указу суперечать пункту 6 частини першої статті 92 Конституції України, який вимагає виключного визначення законами України, зокрема, основ охорони здоров'я, та порушують врегульовані чинними законами України норми щодо охорони здоров'я, а тому підстав для застосування пункту 4 розділу XV "Перехідні положення" Конституції України немає.

................
Перейти до повного тексту