1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) постанов Верховної Ради України "Про утворення Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України з питань дотримання органами державної влади і місцевого самоврядування та їх посадовими особами, Центральною виборчою комісією норм виборчого законодавства під час підготовки і проведення виборів Президента України" та "Про інформацію Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України з питань дотримання органами державної влади і місцевого самоврядування та їх посадовими особами, Центральною виборчою комісією норм виборчого законодавства під час підготовки і проведення виборів Президента України"
м. Київ
13 квітня 2000 року
N 35-у/2000
Справа N 3-32/2000

Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Скоморохи Віктора Єгоровича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Євграфова Павла Борисовича,
Козюбри Миколи Івановича,
Корнієнка Миколи Івановича,
Костицького Михайла Васильовича - суддя-доповідач,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мартиненка Петра Федоровича,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Німченка Василя Івановича,
Розенка Віталія Івановича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Тимченка Івана Артемовича,
Тихого Володимира Павловича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
Яценка Станіслава Сергійовича,
розглянув питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) постанов Верховної Ради України "Про утворення Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України з питань дотримання органами державної влади і місцевого самоврядування та їх посадовими особами, Центральною виборчою комісією норм виборчого законодавства під час підготовки і проведення виборів Президента України" від 20 травня 1999 року N 684-XIV та "Про інформацію Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України з питань дотримання органами державної влади і місцевого самоврядування та їх посадовими особами, Центральною виборчою комісією норм виборчого законодавства під час підготовки і проведення виборів Президента України" від 1 липня 1999 року N 794-XIV.
Заслухавши суддю-доповідача Костицького М.В. та розглянувши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Президент України звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), постанови Верховної Ради України "Про утворення Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України з питань дотримання органами державної влади і місцевого самоврядування та їх посадовими особами, Центральною виборчою комісією норм виборчого законодавства під час підготовки і проведення виборів Президента України" від 20 травня 1999 року N 684-XIV та "Про інформацію Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України з питань дотримання органами державної влади і місцевого самоврядування та їх посадовими особами, Центральною виборчою комісією норм виборчого законодавства під час підготовки і проведення виборів Президента України" від 1 липня 1999 року N 794-XIV, оскільки, як вважає суб'єкт права на конституційне подання, їх прийнято з перевищенням повноважень, наданих Верховній Раді України Конституцією України.
У конституційному поданні наголошується, що, по-перше, утворення Верховною Радою України Тимчасової спеціальної комісії для нагляду за дотриманням органами державної влади і місцевого самоврядування та їх посадовими особами, Центральною виборчою комісією виборчого законодавства під час підготовки і проведення виборів Президента України як постійно діючого контрольного органу на період підготовки і проведення виборчої кампанії суперечить частині третій статті 89 Конституції України. По-друге, наявність такої комісії суперечить статтям 6, 7, 8 Закону України "Про вибори Президента України", згідно з якими організацію і проведення виборів Президента України здійснюють Центральна виборча комісія, окружні та дільничні виборчі комісії, а також пункту 3 статті 13 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", відповідно до якого Центральна виборча комісія здійснює контроль за дотриманням конституційних норм виборчого права та виконанням Закону України "Про вибори Президента України" і забезпечує однакове їх застосування на всій території України у межах своєї компетенції.
Суб'єкт права на конституційне подання також вважає, що не відповідає Конституції України і рекомендація Верховної Ради України Президентові України звільнити із займаних посад керівників двох центральних органів виконавчої влади - Міністра внутрішніх справ України Кравченка Ю.Ф. та Голову Служби безпеки України Деркача Л.В.
2. На час реєстрації конституційного подання Президента України в Конституційному Суді України (липень 1999 року) вбачалися певні підстави для розгляду справи щодо конституційності зазначених постанов Верховної Ради України. Але на початок розгляду конституційного подання на засіданні Колегії суддів Конституційного Суду України з конституційних звернень (подань) ці підстави відпали через відсутність предмета конституційного подання.

................
Перейти до повного тексту