1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Міністерства внутрішніх справ України щодо офіційного тлумачення положень статті 23 Закону України "Про міліцію" та пункту 3 Постанови Верховної Ради Української РСР "Про порядок введення в дію Закону Української РСР "Про міліцію"
м. Київ
27 січня 2000 року
N 20-у/2000
Справа N 2-21/2000

Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Скоморохи Віктора Єгоровича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Євграфова Павла Борисовича,
Козюбри Миколи Івановича,
Корнієнка Миколи Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Мироненка Олександра Миколайовича - суддя-доповідач,
Савенка Миколи Дмитровича,
Тимченка Івана Артемовича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
Яценка Станіслава Сергійовича,
розглянув питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням Міністерства внутрішніх справ України щодо офіційного тлумачення положень статті 23 Закону України "Про міліцію" від 20 грудня 1990 року N 565-XII (з наступними змінами) та пункту 3 Постанови Верховної Ради Української РСР "Про порядок введення в дію Закону Української РСР "Про міліцію" від 25 грудня 1990 року N 583-XII.
Заслухавши суддю-доповідача Мироненка О.М. та розглянувши матеріали конституційного подання, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - Міністерство внутрішніх справ України - порушує питання про офіційне тлумачення положень статті 23 Закону України "Про міліцію" та пункту 3 Постанови Верховної Ради Української РСР "Про порядок введення в дію Закону Української РСР "Про міліцію" стосовно виплати одноразової допомоги у разі загибелі або каліцтва, одержаного працівником міліції під час виконання службових обов'язків по охороні громадського порядку та в боротьбі зі злочинністю.
У конституційному поданні зазначається, що згідно з частиною першою статті 23 Закону України "Про міліцію" працівник міліції підлягає обов'язковому державному страхуванню на суму десятирічного грошового утримання за останньою посадою, яку він займає, за рахунок коштів відповідних бюджетів, а також коштів, що надходять на підставі договорів від міністерств, відомств, установ і організацій. Частинами третьою та шостою цієї ж статті передбачено виплати одноразової допомоги у розмірі від трирічного до десятирічного грошового утримання (залежно від ступеня втрати працездатності).
2. Судді Конституційного Суду України Колегії суддів з конституційних звернень (подань) на своєму засіданні 4 листопада 1999 року не дійшли єдиної думки у справі за конституційним поданням Міністерства внутрішніх справ України щодо офіційного тлумачення окремих положень статті 23 Закону України "Про міліцію" та пункту 3 Постанови Верховної Ради Української РСР "Про порядок введення в дію Закону Української РСР "Про міліцію".
3. Конституційний Суд України вбачає у конституційному поданні Міністерства внутрішніх справ України спробу оспорити Положення про порядок і умови державного обов'язкового особистого страхування осіб рядового, начальницького та вільнонайманого складу органів і підрозділів внутрішніх справ України у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 листопада 1992 року N 627, із змінами і доповненнями, внесеними постановами Кабінету Міністрів України: від 9 березня 1995 року N 165, від 22 березня 1995 року N 206, від 28 червня 1997 року N 664 (далі - Положення). Наведене в поданні обгрунтування необхідності в офіційному тлумаченні фактично стосується не Конституції України або законів України, а Постанови Верховної Ради Української РСР "Про порядок введення в дію Закону Української РСР "Про міліцію" від 25 грудня 1990 року та названого Положення у зв'язку з його неузгодженістю з вимогами статті 23 Закону України "Про міліцію".

................
Перейти до повного тексту