- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Міністерства внутрішніх справ України щодо офіційного тлумачення положень статті 23 Закону України "Про міліцію" та пункту 3 Постанови Верховної Ради Української РСР "Про порядок введення в дію Закону Української РСР "Про міліцію"
м. Київ 27 січня 2000 року N 20-у/2000 | Справа N 2-21/2000 |
Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Скоморохи Віктора Єгоровича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Євграфова Павла Борисовича,
Козюбри Миколи Івановича,
Корнієнка Миколи Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Мироненка Олександра Миколайовича - суддя-доповідач,
Савенка Миколи Дмитровича,
Тимченка Івана Артемовича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
Яценка Станіслава Сергійовича,
розглянув питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням Міністерства внутрішніх справ України щодо офіційного тлумачення положень статті
23 Закону України "Про міліцію" від 20 грудня 1990 року
N 565-XII (з наступними змінами) та пункту 3 Постанови Верховної Ради Української РСР "Про порядок введення в дію Закону Української РСР "Про міліцію" від 25 грудня 1990 року
N 583-XII.
Заслухавши суддю-доповідача Мироненка О.М. та розглянувши матеріали конституційного подання, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - Міністерство внутрішніх справ України - порушує питання про офіційне тлумачення положень статті
23 Закону України
"Про міліцію" та пункту 3 Постанови Верховної Ради Української РСР "Про порядок введення в дію Закону Української РСР
"Про міліцію" стосовно виплати одноразової допомоги у разі загибелі або каліцтва, одержаного працівником міліції під час виконання службових обов'язків по охороні громадського порядку та в боротьбі зі злочинністю.
У конституційному поданні зазначається, що згідно з частиною першою статті
23 Закону України
"Про міліцію" працівник міліції підлягає обов'язковому державному страхуванню на суму десятирічного грошового утримання за останньою посадою, яку він займає, за рахунок коштів відповідних бюджетів, а також коштів, що надходять на підставі договорів від міністерств, відомств, установ і організацій. Частинами третьою та шостою цієї ж статті передбачено виплати одноразової допомоги у розмірі від трирічного до десятирічного грошового утримання (залежно від ступеня втрати працездатності).
2. Судді Конституційного Суду України Колегії суддів з конституційних звернень (подань) на своєму засіданні 4 листопада 1999 року не дійшли єдиної думки у справі за конституційним поданням Міністерства внутрішніх справ України щодо офіційного тлумачення окремих положень статті
23 Закону України
"Про міліцію" та пункту 3 Постанови Верховної Ради Української РСР "Про порядок введення в дію Закону Української РСР
"Про міліцію".
3. Конституційний Суд України вбачає у конституційному поданні Міністерства внутрішніх справ України спробу оспорити Положення про порядок і умови державного обов'язкового особистого страхування осіб рядового, начальницького та вільнонайманого складу органів і підрозділів внутрішніх справ України у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 листопада 1992 року
N 627, із змінами і доповненнями, внесеними постановами Кабінету Міністрів України: від 9 березня 1995 року
N 165, від 22 березня 1995 року
N 206, від 28 червня 1997 року
N 664 (далі - Положення). Наведене в поданні обгрунтування необхідності в офіційному тлумаченні фактично стосується не
Конституції України або законів України, а Постанови Верховної Ради Української РСР "Про порядок введення в дію Закону Української РСР
"Про міліцію" від 25 грудня 1990 року та названого
Положення у зв'язку з його неузгодженістю з вимогами статті
23 Закону України
"Про міліцію".
................Перейти до повного тексту